meniu sanatos de paste masa tacamuri

Ca sa nu te ingrasi in mini-vacanta de Paste, trebuie sa-ti faci un mic plan alimentar inainte. Nu spunem sa nu te atingi de dulciuri sau de preparatele preferate, ci doar sa fii un pic mai atenta la ce, cum si cat mananci! Te ajutam sa-ti construiesti un meniu sanatos de Paste!

Cu ce incepi? Prima masa a zilei este deosebit de importanta intr-un meniu sanatos de Paste! Chiar daca, uneori, se sare peste micul dejun in ziua Paste si se trece direct la pranz, nu face asta! Vei manca mai mult si mai cu pofta!

Cea mai buna strategie pentru un meniu sanatos de Paste este sa mananci ceva imediat ce te trezesti: un ou fiert, un smoothie de fructe, un sandvis cu paine integrala si somon, un iaurt cu cereale.

Meniu sanatos de Paste de la prima ora!

Mananca putin ca sa nu te saturi, dar mananca ceva! In acest fel, vei preintampina si eventualele pofte ce pot sa apara pana te asezi la masa de pranz! Iar daca incepi de dimineata cu gustarile, mai mult ca sigur ca vei adauga extra-calorii la meniul zilnic!

Ce faci pe mai departe? Tine-te de urmatoarele reguli si vei reusi nu doar sa-ti faci un meniu sanatos de Paste, dar si sa-ti mentii silueta intacta!

Mananca sanatos, dar nu fii prea drastica cu tine, altfel iti vei crea singura frustrari!

Meniu sanatos de Paste – Atentie la portii – poti sa mananci orice poftesti atata timp cat ai grija la portii. Daca mananci carne, incearca sa pui langa ea, multe legume. O farfurie echilibrata arata asa: o jumatate legume, un sfert cereale integrale si un sfert proteine.

Iata un mini-ghid de masurare: o portie de branza este o bucata de marimea degetului, o portie de carne este cat marimea unei palme, iar o portie de legume este cam cat un pumn strans.

Meniu sanatos de Paste – Mananca cat mai multe legume! Inainte sa dai iama in oua umplute, salata de boeuf si orice alte gustari nesanatoase ai pe masa, incearca sa incepi masa cu legume proaspete sau salata. Poate ca legumele nu sunt prea atragatoare, dar fiind bogate in fibre, te ajuta sa te saturi si sa mananci mai putin din celelalte preparate!

Meniu sanatos de Paste – Esti invitata la masa de Paste? Adu cu tine un preparat sanatos, ca sa te asiguri ca ai ce sa mananci daca gazda nu-ti ofera ceva pe gustul tau! Incearca un preparat vegetarian: quinoa la cuptor cu legume, dovlecei umpluti cu cuscus si legume, humus, lasagna de legume etc!

Meniu sanatos de Paste – Asigura-te ca ai la indemana gustari sanatoase pe care sa le mananci pe parcursul zilei. Te vor ajuta sa tii glicemia la un nivel normal si sa mananci mai putin la masa.

Foto: Guliver