Insusi faptul ca mananci micul dejun te poate ajuta sa slabesti. Stii de ce? Fiindca prima masa a zilei pune metabolismul in miscare si il face sa arda mai multe calorii. Desigur ca daca micul tau dejun se rezuma la un croissant si o cafea, teoria pica! E important sa stii si ce sa mananci ca sa slabesti!

De multe ori, facem alegeri neinspirate cand vine vorba despre micul dejun. Si stim si de ce: fiindca nu avem intotdeauna timp sa ne pregatim un mic dejun sanatos si hranitor. E mai simplu sa mancam pe fuga o banana sau un iaurt ori sa bem un smoothie sau un suc gata preparat. Iar, uneori, mancam chiar si mai prost – cereale dulci sau sandviciuri cu mezeluri.

In acest ritm, nu prea ai cum sa slabesti! Fiindca nu e ok nici sa mananci prea putin si nici sa mananci nesanatos. Din fericire, toate obiceiurile proaste pot fi corectate! Iata un plan pe care poti sa-l urmezi daca vrei sa ai un mic dejun sanatos si, important, care sa te ajute sa si slabesti!

Cum si ce sa mananci ca sa slabesti sanatos

Pastreaza micul dejun echilibrat

Un mic dejun care te ajuta sa slabesti este un mic dejun la care mananci proteine, fructe si carohidrati proveniti din cereale integrale. Este combinatia perfecta ca sa te saturi bine dimineata si sa nu-ti mai fie foame cateva ore bune. Si, astfel, nici nu o sa mai fii tentata sa mananci tot felul de dulciuri pana la pranz!

O combinatie super-simpla si rapida: iaurt cu ovaz si fructe. Iata o reteta de parfait delicioasa, care contine iaurt (o sursa buna de proteine) si fructe (o sursa de carbohidrati sanatosi)!

Bea ceai verde in loc de cafea

Nu stiu daca stii, dar ceaiul verde are puteri uimitoare cand vine vorba despre slabit! Cercetatorii au descoperit ca persoanele care fac sport si beau ceai verde pierd de doua ori mai mult in greutate decat cei care nu consuma aceasta bautura. Una dintre componentele ceaiului verde, numita epigallocatechin gallate, este responsabila pentru accelerarea procesului de slabire, potrivit prevention.com. Alte studii spun ca ceaiul verde poate creste si viteza cu care corpul arde calorii!

Fa-ti granola in casa si nu o cumpara din supermarket

Granola pare o idee buna pentru micul dejun – este o combinatie sanatoasa de nuci, seminte si fructe uscate, pe care le poti adauga in lapte sau iaurt. Dar granola din comert, nu e nici pe departe ok fiindca are in compozitie mult zahara si grasimi. Ca sa-ti faci propria granola in casa: amesteca doua cesti de ovaz cu o ceasca de fructe uscate si o ceasca de seminte si pune-le in cuptor trei-cinci minute.

Mananca fibre in fiecare dimineata

Fibrele te satura, sunt bune pentru digestie si au zero calorii. Sunt ingredientul perfect pentru slabire, desi multe dintre noi nu reusim sa mancam nici jumatate din necesarul zilnic (femeile au nevoie de 25 de grame de fibre zilnic potrivit Institute of Medicine).

Sfat: mananca la micul dejun cereale integrale cu lapte (grau, ovaz, secara) sau o felie-doua de paine integrala cu omleta, branzeturi sau legume. Daca mananci fructe dimineata, mananca-le cu coaja ca sa te bucuri de mai multe fibre in meniul zilnic.

Opteaza pentru iaurt simplu

Iaurtul simplu e de baza pentru un mic dejun sanatos. In niciun caz, nu manca iaurturi cu fructe din comert fiindca sunt pline de zaharuri si arome artificiale, care nu doar ca ingrasa, dar iti pun si sanatatea in pericol! Cel mai intelept este sa adaugi fructe aromate in iaurtul simplu daca vrei sa-l indulcesti: banane, afine, zmeura, capsuni, mere, pepene galben!

Fa omleta doar cu legume!

Omleta nu e interzisa la micul dejun daca vrei sa slabesti! Cu o conditie: sa fie cat mai sanatos preparata! Foloseste foarte putin ulei si combin-o doar cu legume: ardei gras, dovlecel, rosii, ciuperci, ceapa. Daca te tenteaza bacon-ul, da-l deoparte fiindca ingrasa si nici nu e sanatos! Serveste omleta cu o salata mare si incearca sa nu mananci mai mult de o felie de paine integrala!

Daca inca nu mananci micul dejun, iata patru motive bune pentru care ar trebui sa o faci!

Foto: Guliver