Se prea poate sa crezi ca ai un mic dejun sanatos atat timp cat mananci fructe, lactate slabe, cereale integrale in loc de mezeluri si alte minunatii interzise. Iata cateva sfaturi pentru micul dejun.

In realitate, un mic dejun sanatos inseamna mai mult decat excluderea procesatelor din meniu… Tocmai de aici se nasc si micile greseli pe care le faci fara ca macar sa-ti dai seama. Iata cateva sfaturi pentru micul dejun.

Sa incepem cu inceputul: mananci fructe. Ok – fructele sunt sanatoase, contin fibre si carbohidrati buni care te satura si iti satisfac pofta de dulce.

Sfaturi pentru micul dejun – Un mic dejun sanatos cu fructe

Dar ce te faci cand mananci prea multe fructe ori iti faci sucuri sau smoothie-uri in care combini 3-4 fructe? Raspunsul poate te va surprinde: adaugi, fara sa-ti dai seama, cantitati insemnate de zahar la celelalte calorii pe care urmeaza sa le consumi pe parcursul zilei.

Sucurile si smoothie-urile contin chiar mai mult zahar decat fructele intregi.

Incearca sa mananci un singur fruct dimineata. Femeile cu varsta intre 19 si 30 de ani ar trebui sa consume 2 cesti de fructe pe zi si 2 ½ de legume. Sau daca iti faci sucuri/smoothie-uri sa combini fructele si cu legume ca sa mai domolesti caloriile!

Sfaturi pentru micul dejun

Iata in continuare alte greseli pe care ar trebui sa le eviti la un mic dejun sanatos

Sfaturi pentru micul dejun – Greseala: Mananci doar iaurt simplu si… fara grasimi! Iaurtul cu un continut redus de grasimi poate fi o varianta buna la micul dejun, dar cu cat are mai putine grasimi cu atat poate avea mai multe calorii! Citeste eticheta ca sa alegi in cunostinta de cauza! E bine si sa combini iaurtul cu o sursa de fibre, ca sa-ti potoleasca pofta de dulce: cereale integrale, paine prajita integrala, nuci si fructe de padure.

Sfaturi pentru micul dejun – Gresela: Indulcesti fulgii de ovaz. Poriddge-ul cu lapte de migdale si fulgi de ovaz e foarte sanatos, dar daca adaugi miere sau stafide ii poti creste caloriile fara sa-ti dai seama! Incearca sa adaugi fructe proaspete in porridge daca simti nevoia sa fie mai dulce.

Sfaturi pentru micul dejun – Greseala: Nu mananci suficiente proteine! Fructele si legumele ar trebui sa faca parte dintr-un mic dejun sanatos, dar ai nevoie si de proteine, ca sa fii satula si energica. Mananca somon afumat, branza tofu, quinoa, oua, seminte de chia, iaurt grecesc.

Sfaturi pentru micul dejun – Greseala: Iti transformi cafeaua intr-o bomba calorica. Cand adaugi la cafea zahar, frisca sau tot felul de alte siropuri dulci, o transformi, de fapt, intr-un desert! Nu spune nimeni sa nu bei cafea dimineata, dar elimina tot ce este de prisos!

Foto: Guliver