Ingrediente necesare in orice dieta echilibrata

Un mic dejun sanatos implica cereale integrale, iaurt si branza slaba sau fructe proaspete. Totusi, noi iti oferim o idee alternativa pentru a nu te plictisi de aceeasi mancare: un sandwich cu putine calorii. Trebuie totusi sa respecti conditiile…

Mezeluri, unt, cascaval si tot soiul de branzeturi plus paine alba: asa arata popularul sandwich cu care am crescut si pe care, de ce sa nu recunoastem, multi dintre noi il adoram. Din pacate e departe de un mic dejun sanatos si nu sustine  un stil de viata bazat pe o alimentatie corecta.

Mic dejun sanatos – Regula nr 1: evita mezelurile si painea alba

De departe, mezelurile sunt printre cele mai periculoase alimente procesate pe care le poti consuma; contin conservanti, arome sintetice, coloranti si multa sare, care, pe termen lung, pot determina aparitia bolilor de inima si a unor tipuri de cancer. In aceeasi masura, untul este si el periculos, deoarece contine o cantitate mare de grasimi saturate, care cresc colesterolul rau din sange.

Pentru ca micul dejun sa fie unul sanatos, poti face un sandwich cu putine calorii pentru care ai nevoie de ingrediente atent alese. iti spunem principalele detalii pe care trebuie sa le ai in verere.

Te ajutam cum sa-ti prepari cel mai sanatos sandwich pentru micul dejun ideal

1. Foloseste paine integrala

Pe piata exista o multime de sortimente de paine integrala. Ca sa o alegi insa pe cea mai buna, solutia este sa citesti eticheta si sa o cumperi pe cea cu “100% faina integrala”. Atata timp cat contine faine neagra, faina de secara, faina integrala de grau, tarate de grau, seminte: ovaz, in, floarea soarelui, susan etc este o optiune mai sigura. Evita produsele cu E-uri.

2. Adio mezeluri, bun venit proteine usoare!

Carnea de pui, curcan, ton, somon afumat inlocuiesc cu succes mezelurile si sunt si gustoase. Daca esti vegetariana, alege in locul acestora proteine vegetale: tofu, tempeh, naut, seitan, humus. In cazul produselor vegetariene, verifica totusi eticheta, pentru ca unele produse pot contine destul de multa sare. Carnea de pui si cea de curcan, o poti taia feliute subtiri si o poti face pe gratar.

3. Adauga neaparat salate si legume verzi

Vegetalele si legumele nu numai ca imbunatatesc sandwich-ul cu vitamine si minerale importante, ci adauga si savoare. Poti folosi intotdeauna o frunza de salata (romaine, salata create, rucola, radicchio), indiferent de sandwich-ul pe care ti-l faci si, dupa gust, poti adauga si rosii, castraveti, ardei gras, ceapa rosie etc. Atentie insa la avocado! Contine destul de multe grasimi si iti poate da peste cap dieta daca il consumi fara masura. Taie-l in feliute subtiri.

4. Atentie la branza!

Daca iti plac lactatele si obisnuiesti sa mananci branza, o poti folosi si la sandwich-uri, atata timp cat este una slaba: branza cottage, ricotta, branza proaspata de vaci. O felie de branza normala poate contine pana la 100 de calorii, asa ca daca esti la dieta, monitorizeaza cu atentie consumul! Uita-te pe pachetul produsului pe care il cumperi si alege branza cu un continut scazut de grasime.

 Foto: Guliver