mituri despre nutritie femeie

E bine sa mananci mese mici si dese ori alimentele fara grasimi sunt cele mai sanatoase. Si tu te lovesti zilnic de tot felul de mituri despre nutritie care te pun pe ganduri? Nu esti singura!

In toata aceasta ecuatie, e important sa stii sa faci diferenta intre regulile corecte de alimentatie si simplele mituri despre nutritie care-ti trec pe la urechi. In caz contrar, risti sa-ti pui in pericol dieta si chiar sa te ingrasi!

Am intocmit o lista cu cele mai “convingatoare” si frecvente mituri despre nutritie. Ca sa nu cazi in plasa lor, e esential sa te documentezi bine inainte de a incepe orice dieta!

Mituri despre nutritie – Mese mici si dese, cheia marilor succese?

Teoria spune ca daca mananci mese mici si dese pe parcursul zilei, iti poti stimula metabolismul sa functioneze mai eficient si, implicit, sa arda mai multe calorii.

Realitatea este ca alimentarea cu mancarea a corpului produce un efect neglijabil vizavi de metabolism. Intr-adevar, exista anumite alimente (spre exemplu, cele cu cafeina) care pot creste metabolismul, dar efectul este prea mic ca sa se vada in procesul de slabire.

Ceea ce “provoaca” un efect palpabil asupra metabolismului este felul in care este construit corpul tau. Cu cat ai mai multi muschi, cu atat vei arde mai multe calorii!

Mituri despre nutritie intalnite la tot pasul: pastele ingrasa

Mitul suna asa: Daca mananci carbohidrati, depozitezi grasime si te ingrasi.

De fapt, carbohidratii nu ingrasa. Dar caloriile in plus da – indiferent daca le consumi sub forma de carbohidrati, grasimi, proteine.

Problema nu sunt pastele in sine, ci cantitatea pe care o mananci. Incearca sa te limitezi la o portie mica de paste si sa le combini cu legume si sosuri in loc de carne.

Nu crede orbeste in tot ce auzi fiindca iti poti face rau singura!

Mituri despre nutritie – Alimentele fara grasimi sunt sanatoase

Adevarul e ca desi alimentele fara grasimi contin mai putine grasimi, sunt pline, in schimb, cu cantitati mari de sare, zahar, aditivi chimici sau indulcitori artificiali.

Spre exemplu, daca compari o crema de branza normala cu una fara grasimi, poti avea cu 15 calorii mai putin, dar “castigi” in plus 10 miligrame de sare. Iar sarea este o cauza majora a retentiei de apa si a ingrasarii.

Sfat: Incearca sa ai o dieta echilibrata si sa nu te lasi prinsa in capcana extremelor.

Mituri despre nutritie – Poti sa manaci orice, atata timp cat e sanatos!

Ce e gresit in aceste mituri despre nutritie: Si alimentele sanatoase sunt bogate in calorii, zaharuri, sare si grasimi. Painea integrala si orezul brun, nucile si unturile de nuci, avocado, fructele uscate, sucurile naturale – toate sunt alimente sanatoase, dar asta nu inseamna ca n-au calorii.

Dimpotriva, e posibil sa aiba chiar foarte multe: jumatate de avocado are in jur de 160 de calorii, iar 15-20 de nuci caju, undeva la 180 de calorii.

Ca sa nu te ingrasi, e vital sa fii atenta la portii, chiar daca mananci ceva sanatos!

Foto: Guliver