Daca mergi in Grecia, Spania sau Italia vei observa ca maslinele sunt nelipsite de la micul dejun, pranz sau cina. Si nu e nimic intamplator. Ele au atatea beneficii ca ar trebui sa le consumi si tu ori de cate ori ai ocazia. Am gasit cateva motive mai putin cunoscute pe healthdigezt.com!

O piele mai frumoasa

Cocktailul de antioxidanti din masline nu face minuni doar pentru inima, el te ajuta sa incetinesti procesul de imbatranire al pielii si confera tenului un aspect mai proaspat, mai tineresc. Vitamina E este cea mai folositoare dintre acesti antioxidanti pentru ca ea te protejeaza de efectele nocive ale radicalilor liberi si tot ea apara pielea de razele UV. Si dupa cum probabil stii deja razele UV pot cauza cancerul de piele si imbatranirea prematura a tenului.

Maslinele te protejeaza de anemie

Maslinele contin de asemenea fier, iar acesta este unul dintre compusii minerale esentiali ai hemoglobinei. Daca n-ai suficient fier in organism, atunci corpul tau nu poate produce suficiente celule rosii de sange si risti sa te confrunti cu anemie. Doza zilnica de fier recomandata pentru barbati este de 18 mg, iar la femei aceasta depinde in functie de varsta. Femeile care au inca menstruatie au nevoie de 18 mg de fier, iar cele care sunt la menopauza doar de 8 mg de fier.

O gustare pentru acuitate vizuala

Maslinele sunt o buna sursa de vitamina A, o vitamina care te ajuta sa ai o vedere mai buna. Studiile au arata ca persoanele care consuma frecvent alimente bogate in vitamina A isi scad sansele de a avea maculare degenerativa (o boala a ochilor care afecteaza partea centrala a retinei facand dificila citirea si sofatul). Doza zilnica recomandata de vitamina A este de 900 de mg pentru barbati si 700 pentru femei, iar o ceasca de masline inseamna cam 10% din cantitatea recomandata femeilor.

Citeste si: “Uleiul de masline”!

Foto: Thinkstock