Este o senzatie incomoda, pe care o avem cu totii. Daca esti balonata, te simti letargica, greoaie si fara energie. Afla care sunt cauzele balonarii, pentru a sti cum sa o eviti.

Desi nu este o problema serioasa si nici un simptom a ceva mai grav, te poate face sa te simti rau si sa iti taie cheful de a mai face orice altceva. Starea de balonare trece de obicei dupa cateva ore, mai ales daca te misti si bei destula apa. Dar cel mai bine ar fi sa o previi, in limita posibilitatilor, iar lista Health.com cu principalele cauze te va ajuta sa faci acest lucru.

10 obiceiuri proaste care te fac sa te simti balonata

1. Mananci prea repede. Ritmul ametitor in care traim ne face sa crestem viteza cu care mancam. Dar, oricat de multa pofta ar fi, atunci cand devorezi ceva, inghiti si aer, care iti umfla stomacul. De asemenea, daca nu mesteci cum trebuie, vor ramane bucati mai mari de mancare in stomac, asteptand sa fie digerate. Incearca sa dedici macar 20 de minute meselor tale.

2. Masa ta principala e un sandwich. Chiar si cele mai sanatoase sandvisuri sunt pline de sodiu, in jur de 20% de cantitatea zilnica recomandata. Painea, chiflele, mezelurile si branza contin toate sodiu.

3. Consumi varza kale cruda. Este plina de vitamine esentiale si perfecta pentru salate. Dar contine si fibre greu de digerat si un zahar indigest numit rafinoza. Din acest motiv, este bine sa nu consumi crud acest tip de varza. Broccoli si varza Bruxelles au acelasi efect.

4. Bei cu paiul. Daca iti place sa consumi bauturile pe baza de cafea, smoothie-urile si sucurile cu paiul, ai grija! Prin pai absorbi si foarte mult aer, care te va face sa te simti balonata.

5. Mananci alimente pline de conservanti. Tot sodiul este problema aici, pentru ca este folosit pe post de conservant. Chiar si supele, dressingul de salata, cerealele si sucul de rosii pot contine o cantitate imensa de sodiu. Uita-te pe ambalaje si alege doar alimentele care au sub 500 mg de sodiu pe protie.

6. Alegi produse dietetice sau cu putine calorii. Zaharurile artificiale precum aspartamul sunt in reteta pentru sucuri dietetice, guma de mestecat si bomboane. Indulcitorii artificiali raman in stomacul tau multa vreme, pentru ca nu pot fi digerate, cateodata deloc.

7. Nu poti renunta la sucuri acidulate. Bulele din sucurile acidulate te fac sa te simti balonata instantaneu. Poti sa rezolvi partial problema daca lasi sucul deschis cateva ore inainte de a-l bea sau consuma-l in pahar, cu niste cuburi de gheata.

8. Mananci multa fasole. De orice tip ar fi, fasolea este foarte bogata in proteine. Din pacate, carbohidratii din ea, foarte geu de digerat, te vor face sa te balonezi. Nu le elimina din dieta, insa poti lua un supliment alimentar anti-balonat care contine enzima care te ajuta sa digeri carbohidratii.

9. Mesteci guma sau mananci multe bomboane. Atunci cand mesteci guma, inghiti cantitati mari de aer. La fel se intampla si cu drajeurile pe care le sugi.

10. Mananci seara prea tarziu. Daca iei cina cu doar o ora sau doua inainte de a te culca, o sa te resimti mai mult ca sigur dimineata. Daca te intinzi, digestia ta nu mai functioneaza la fel de bine. Cel mai bine este sa mananci cu cel putin trei ore inainte de culcare, pentru ca organismul tau sa aiba timp sa proceseze. Daca trebuie sa mananci putin inainte de culcare, alege un iaurt sau fructe.

Citeste si: “Cum sa scapi de balonare in cativa pasi simpli

Foto: Guliver