O dilema si o lista cu mare risc pentru silueta

Cele mai mediatizate fructe care ingrasa sunt, cu siguranta, bananele si toate ne ferim de ele cand ne apucam sa tinem o dieta. Ai fi insa surprinsa sa afli ca si pepenele rosu poate ingrasa cand este consumat fara masura?

Recunosc ca pe mine m-a uimit descoperirea pentru ca stiam ca pepenele rosu are un continut mare de apa si nu l-as fi adaugat pe lista acelor fructe care ingrasa. Totusi, pepenele rosu este unul dintre fructele cu un indice glicemic mare, adica este bogat in carbohidrati care cresc considerabil glucoza din sange si pot sa duca la cresterea in greutate.

Consumat fara masura, pepenele rosu trece pe lista acelor fructe care ingrasa, pentru ca are un indice glicemic mare

Indicele glicemic al pepenelui rosu se ridica undeva la 70, deci este destul de mare pe scala de 1 la 100 care masoara acest indicator. In special diabeticii ar trebui sa-si monitorizeze consumul de pepene rosu pentru ca le poate da peste cap glucoza din sange cand portiile pe care le savureaza sunt prea mari.

Parerile sunt insa impartite si daca unii considera ca pepenele rosu poate sa ingrase, altii il recomanda in dieta; sustinatorii acestui fruct spun ca slabeste datorita continutului mare de apa, care creeaza satietate si taie pofta de mancare. Daca stam sa ne gandim logic insa, pepenele rosu ar trebui sa faca parte dintr-o dieta sanatoasa, pentru ca are in alcatuire o multime de nutrienti de care corpul tau are nevoie: antioxidanti, vitamina C, vitamina A, potasiu si licopen.

Cuvantul cheie este echilibrul. Monitorizeaza-ti cu atentie portiile de pepene rosu pe care le consumi. Indicat este sa nu mananci mai mult de doua cesti de pepene rosu, taiat cubulete pe zi. Daca pepenele rosu este prins intr-o usoara controversa, iata insa o lista sigura cu fructe care ingrasa si pe care ar trebuie sa le consumi cu atentie maxima atunci cand esti la dieta.

Descopera niste fructe care ingrasa si pe care ar trebui sa le consumi cu atentie daca vrei sa nu iti sabotezi dieta

1. Bananele

Stiai ca marimea unei banane determina caloriile si carbohidratii sai? Cu cat banana este mai mare cu atat este mai bogata in calorii si carbohidrati, care ingrasa. O banana mare poate sa contina si pana la 121 de calorii si in jur de 31 de carbohidrati. Cand tii o dieta, ai grija sa nu mananci prea multe banane. Redu portia la o jumatate de banana pe zi sau alege un fruct mai mic.

2. Prunele

Prunele proaspete sau uscate sunt fructe care ingrasa pentru ca au multe calorii. Ar trebui sa te feresti de prunele uscate cand esti la dieta: zece prune uscate contin in jur de 200 de calorii si 50 de carbohidrati. Totusi, prunele sunt fructe ce contin si nutrienti importanti: vitamina A, fibre, potasiu si cupru, deci nu ar trebui sa le elimini de tot din meniu. O singura pruna cruda contine 24 de calorii, deci mai degraba optezi pentru cateva prune proaspete pe zi decat pentru cele uscate.

3. Avocado

Desi fructul de avocado este foarte sanatos, contine o cantitate considerabila de grasimi care se transforma in calorii. Un singur avocado contine 322 de calorii dintre care 265 provin numai din grasimi. Daca iti place celebrul dressing guacamole, ia aminte ca o ceasca contine in jur de 367 de calorii, un numar foarte mare pentru o persoana care tine dieta. Ca sa nu adaugi calorii meniului tau, mananca doar cateva feliute de avocado pe zi, in sandwich-uri, salate, smoothie-uri.

4. Mango

Bucura-te de mango doar cand esti in vacanta, dar cand tii dieta, fereste-te de acest fruct. Desi este foarte aromat, este si bogat in zahar. Mango este unul dintre cele mai dulci fructe si cand este comparat cu altele, spre exemplu, cu zmeura, isi tripleaza cantitatea de zaharuri. Fructul de mango este insa o sursa importanta de vitamina A si vitamina C, deci n-ar trebui sa-l elimini de tot din dieta, ci doar sa-l consumi cu moderatie.

5. Fructele uscate si fructele din siropuri

Fructele din siropuri sunt, fara doar si poate, fructe care ingrasa. Spre exemplu, o piersica proaspata contine doar 42 de calorii, insa o ceasca de piersici din sirop isi ridica numarul la nu mai putin de 194 de calorii. La fel si fructele uscate: smochinele, stafidele, prunele, curmalele. Daca iti plac fructele uscate este mai bine sa le deshidratezi singura acasa. In acest fel, vei obtine fructe mai sanatoase decat cele din comert care pot contine cantitati mari de zahar adaugat.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver