Este adevarat ca pofta de mancare scade vara din cauza caldurii, insa, cand soarele apune, avem un chef nebun sa ne rasfatam cu cele mai neinspirate mancaruri: pizza, paste, cartofi prajiti si chiar fast-food. Cand ai asemenea pofte, poti sa-ti tii apetitul sub control cu cateva alimente sanatoase!

Motivul pentru care vara nu avem o pofta de mancare exagerata este urmatorul: in momentul in care sistemul digestiv munceste ca sa transforme caloriile pe care le consumam in energie, genereaza o cantitate mare de caldura. In conditiile afara este cald, organismul lucreaza mai intens ca sa se raceasca, iar pentru asta creste producerea unui hormon care are rolul de a ne mentine satui. Prin urmare, pofta de mancare scade.

Pofta de mancare creste vara pe masura ce afara se inopteaza

Din pacate insa, aceasta stare nu dureaza prea mult, iar cand soarele apune si temperaturile mai scad, putem experimenta tot felul de pofte nocturne, care ne pericliteaza nu numai silueta dar si sanatatea. Pofta de mancare care poate aparea seara este indreptatita: dupa ce pe parcursul zilei ai mancat foarte putin si dezechilibrat, este normal ca seara sa ti se faca foame, prin urmare sa mananci mai mult decat este normal. Cand se intampla sa experiementezi o pofta de mancare exacerbata seara, secretul este sa te concentrezi pe mesele de peste zi. Chiar daca nu simti ca ai pofta de mancare dimineata si la pranz, este important sa ai mese echilibrate si sanatoase, bazate pe legume, vegetale, carne slaba si fructe.

Pofta de mancare si dorinta de a degusta tot felul de preparate nesanatoase pot sa fie mai intense si in vacanta, pentru ca identificam aceasta perioada cu rasfatul. Daca tii insa la silueta, atunci cand o pofta de mancare prea mare iti da tarcoale, incearca sa o tii in frau cu alimente sanatoase. Iata ce te-ar putea ajuta.

Alimente sanatoase te ajuta sa controlezi pofta de mancare si sa te simti satula

1. Avocado

Tin in frau pofta de mancare datorita grasimilor sanatoase pe care ii contin; aceste grasimi au nevoie de un timp mai mare pentru a fi digerate, drept urmare, suprima apetitul. Fructul de avocado contine insa si fibre, care incetinesc digestia. Poti sa adaugi avocado in salate, la sandwich-uri si smoothie-uri, sau sa-l transformi in dressing-uri pentru diverse gustari.

2. Iaurtul grecesc

Are o consistenta groasa si cremoasa, care “pacaleste” organismul sa se simta satul. Si nu numai asta: iaurtul grecesc se obtine din iaurt normal caruia i-a fost indepartat zerul aproape in totalitate, ceea ce inseamna ca este si mai bogat in proteine, care taie pofta de mancare. Poti sa consumi iaurt grecesc pur si simplu sau poti sa-i adaugi fructe proaspete, fructe uscate si nuci, pentru o si mai mare satietate.

3. Merele

Sunt o sursa buna de fibre, care iti confera satietate o perioada indelungata de timp, dar au in concentratie si apa, care iti mentine organismul bine hidratat. Si mai interesant de stiut este faptul ca merele contin pectina, o substanta care previne cresterea brusca a nivelului glucozei din sange, care pot induce senzatia de pofta de mancare. Bucura-te de mere la orice ora din zi, intre mese. Poti sa mananci un mar si seara cand simti ca ai pofta de ceva nepermis.

4. Ciocolata neagra

Este demonstrat ca ciocolata neagra poate micsora nivelul grelinei, un hormon care stimuleaza apetitul, iar specialistii spun ca si simpla mirosire a ciocolatei negre poate sa inhibe pofta de mancare. Cumpara-ti ciocolata neagra cu peste 70% cacao si mananca maximum doua-trei patratele cand simti nevoia de dulce sau de orice mancare nesanatoasa.

5. Supa de legume

Apa din supa te ajuta sa te simti satula, iar legumele, indiferent de cele pe care le folosesti, sunt bogate in fibre, iti mentin satietatea si iti taie pofta de mancare. Cel mai indicat este sa optezi pentru supele clare pentru ca sunt mai slabe in calorii si sa eviti supele crema pentru ca au in compozitie smantana si grasimi care pot ingrasa. Poti sa mananci supa si pe post de gustare in timpul zilei, dar si seara, la cina.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver

zp8497586rq