Hrana pentru longevitate

Expertii Universitatii Oxford spun ca 5 portii zilnice de vegetale, atat fructe cat şi legume, pot preveni o multime de afectiuni periculoase si pot salva vieti. Mai exact, studiul, care se refera la populatia britanica, spune ca 33,000 de persoane ar putea sa isi schimbe radical starea de sanatate daca si-ar revizui alimentatia.

Nutritionistii recomanda ca, pe langa cele cinci portii zilnice de vegetale, consumul de sare sa nu depaseasca 6g, iar grasimile saturate sa nu reprezinte mai mult de 10% din totalul energetic asimilat. In schimb, exista grasimi bune pe care e bine sa le integrezi, cu moderatie, in dieta.

Studiul a analizat perioada 2005 – 2007 si a concentrat atentia pe legaturile dintre alimentatie si mortalitatea cauzata de probleme cardiace, cerebrale sau de ordin cancerigen. Modelul de analiza a fost folosit pentru a putea face o predictie in legatura cu schimbarea starii de sanatate atunci cand sunt respectate indicatiile nutritionistilor.

Rezultatele au fost impresionante:

-5 portii zilnice de vegetale ar salva viata a 15,000 de britanici, dintre care 7,000 de la probleme cardiace, aproape 5,000 de la maladii incurabile (tip cancer) si 3,000 de la atacuri cerebrale.
-alte 4,000 de tragedii ar fi prevenite daca oamenii nu s-ar abate de la un consum regulat de fibre naturale; iar 7,000 de vieti ar fi ferite de pericol daca s-ar reduce consumul zilnic de sare.

Mai multe detalii despre importanta unei alimentatii echilibrate gasesti in articolul Crudismul si sanatatea.

Desigur, recomandarea specialistilor nu inseamna ca trebuie sa te rezumi musai doar la 5 portii zilnice de vegetale – tot acestia spun „cu cat mai multe, cu atat mai bine”.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.