Ingrediente proaspete si portii mici

Nu-i asa ca ti-ar placea o dieta care sa nu interzica rasfaturi periodice cu produse de patiserie, felii de paine prajita cu unt, macarons si ocazional sampanie? Acesta regim alimentar exista si este cunoscut sub numele de dieta frantuzeasca.

Dieta frantuzeasca pare, cel putin pana in acest punct, a fi visul oricarei femei. Numai daca ne gandim la aerul sic si nonsalant al frantuzoaicelor, ne-am dori sa aratam ca ele. Daca ai vizitat Parisul, ai remarcat, cu siguranta, ca majoritatea femeilor au o silueta impecabila desi nu-si refuza la ocazii un pahar de sampanie si croissantul la micul dejun.

Dieta frantuzeasca te invata sa te bucuri de mancare cu toate simturile

Mireille Guiliano in cartea “French Women Don’t Get Fat” a cercetat in amanunt fenomenul. Autoarea se numara printre cei mai populari scriitori din domeniu si semneaza frecvent cu articole gastronomice, calatorii si lifestyle in reviste si ziare precum Bon Appetit, Newsweek, Town & Country sau The Quarterly Review of Wines. Dar iata cateva dintre sfaturile pe care ni le da Mireille in interiorul volumului ce-si propune sa desluzeasca mitul siluetei impecabile a frantuzoaicei.

Savureaza fiecare inghititura

Frantuzoaicele profita din plin de timpul petrecut la masa. Ele nu mananca pe fuga, mesteca cu atentie fiecare preparat, savureaza fiecare inghititura. Iar dupa cum probabil stii, aceia care procedeaza astfel isi potolesc mai repede apetitul, mananca mai putin si sunt mult mai satisfacuti spre deosebire de cei care consuma totul in graba.

Ingredientele proaspete sunt cheia in dieta frantuzeasca

Nu doar caloriile consumate sunt importante, ci si calitatea mancarii. Frantuzoaicele consuma deseori sampanie, vin, folosesc unt din belsug la gatit si prepara mancaruri pe baza de sosuri de smantana, insa ingredientele sunt mereu proaspate. Americanii si, mai nou, din ce in ce mai multe popoare din Europa aleg mancaruri conservate sau semipreparate care au un continut ridicat de sare, grasimi saturate si arome artificiale.

De la XXL la portii normale

O modalitate foarte simpla prin care poti slabi cateva kilograme fara sa-ti privezi corpul de mancarea preferata este consumarea alimentelor in portii mici. Meniurile XXL care sunt considerate vinovate pentru “epidemia” de obezitate din America trebuie scoase de pe lista obiceiurilor zilnice. Ca sa-ti dai seama care este portia potrivita pentru tine foloseste ca termen de comparatie chiar mana ta. O bucata de peste cam de aceeasi dimensiune si o portie de legume la gratar cu o greutate echivalenta sunt ideale pentru masa de pranz sau de seara.

Iaurtul, o gustare prietenoasa cu silueta

Daca din cand in cand ti se mai face foame intre mese, Mireille Guiliano recomanda ca solutie salvatoare iaurtul. “Este mancarea perfecta, cu un continut ridicat de calciu, iar frantuzoaicele il consuma cel putin o data pe zi, in special dimineata la micul dejun, dupa o noapte in care s-au distrat mai mult decat ar fi fost cazul…”

Sari peste dietele fulger

Frantuzoaicele nu s-ar chinui nicicand cu o dieta fulger in timpul careia sa manance doar pepene, portocale sau alte fructe. Ele sunt constiente de efectul yo-yo care deseori urmeaza dupa un regim drastic. Ele isi stabilesc propriile reguli atunci cand simt ca iau in greutate si scapa de primele kilogramele in plus inainte sa se adauge si mai multe. Tu-ti cunosti cel mai bine stilul de viata si-ti vei putea analiza de una singura excesele din ultima perioada.

“Oamenii se plictisesc de regim si se intorc deseori la vechiul lor stil de viata. Aceasta este motivul pentru care multe cure de slabit nu au rezultate pe termen lung” explica Guiliano. Dieta frantuzeasca propusa de ea se bazeaza pe un concept simplu si eficient: nu-ti refuza mancarurile preferate; savureaza-le cu mai multa atentie si invata sa-ti potolesti apetitul cu portii reduse.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock