Elementul-cheie pentru detoxifiere

Semintele de psyllium sunt apreciate si cautate pentru rolul important pe care il joaca in detoxifierea colonului si in stimularea secretiei intestinale.
Daca si tu, asemeni tot mai multor persoane, te confrunti cu dureri abdominale si probleme intestinale, precum colon iritabil, constipatie sau chiar ulcer, atunci este nevoie sa iei in calcul consumul regulat de tarate de psyllium. Aceste afectiuni de la nivelul colonului sunt de obicei cauzate de toxinele acumulate de organism, care ii deregleaza functionarea normala. Primul pas in detoxifierea intregului organism este curatarea colonului.

Psylliumul este o excelenta sursa de fibre solubile. 100 g seminte de psylium contin 71 g fibre solubile, care, odata ajunse in intestin, formeaza o substanta gelatinoasa ce absoarbe si elimina substantele toxice, stimuleaza peristaltismul si usureaza tranzitul intestinal. Actiunea laxativa a psylliumului este mai putin agresiva decat cea a laxativelor de sinteza, ceea ce ii face pe specialisti sa recomande mai intai administrarea de psyllium, urmand ca laxativele de sinteza sa fie prescrise doar in cazuri extreme.

In afara de detoxifierea colonului si de combaterea constipatiei, psylliumul are efecte benefice si in cazul diabetului (mai ales al diabetului de tip 2) si pentru pacientii care sufera de hipercolesterolemie. In plus, in asociere cu un regim sarac in grasimi si colesterol, fibrele solubile provenite din semintele de psyllium pot reduce riscul de boli cardiovasculare.

Cel mai nou produs care ne-a reconfirmat proprietatile benefice ale acestei seminte, este pachetul de tarate de psylium de la SanoVita (9 lei). Cantitatea zilnica recomandata este de o lingurita in 250 ml de apa, dupa care trebuie sa mai bei alti 250 ml de apa. De asemenea il poti include cu succes in micul dejun, putand sa-l asociezi, daca dieta iti permite, cu un iaurt natural.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver