Potrivit unui studiu recent, realizat de Scoala de Sanatate Publica din cadrul Universitatii Harvard, un bol cu quinoa, de 34 de grame pe zi, iti poate prelungi viata cu ani buni! Iata care sunt beneficiile quinoa!

Quinoa poate reduce cu 17% riscul de moarte prematura, survenita in urma unor boli precum cancerul, boli respiratorii si de inima sau diabet. Iata care sunt beneficiile quinoa si de ce este acesta un superaliment.

Daca nu stii prea multe despre beneficiile quinoa, iata o “scuza” destul de buna ca sa o descoperi!

Quinoa este considerata a fi un superaliment fiindca este o proteina completa – asta inseamna ca are in compozitie toti aminoacizii de care corpul are nevoie. O ceasca de quinoa gatita ofera 15% din doza zilnica recomanda de fier, 19% acid folic, 58% mangan, 30% magneziu, 28% fosfor, dar si 5 grame de fibre.

Beneficiile quinoa si alte cereale integrale in dieta

De fapt, specialistii spun ca au descoperit ca toate cerealele integrale sunt benefice pentru a-ti creste speranta de viata, indiferent ca vorbim despre quinoa, ovaz sau grau. Asta fiindca sunt bogate in fibre, minerale si antioxidanti, care mentin organele sanatoase.

Cercetatorii au monitorizat in cadrul studiului peste 367.000 de oameni, din 8 state americane, pe o perioada de 14 ani.

Ca sa ai o viata sanatoasa, inlocuieste painea, orezul si pastele albe cu cereale integrale!

Concluziile au fost ca persoanele care obisnuiau sa consume in jur de 34 de grame de cereale integrale la 1000 de calorii pe zi, si-au micsorat riscul de moarte prematura cu 17%. Iar asta, indiferent de varsta, de indexul de masa corporala sau de nivelul de activitate fizica.

Cerealele integrale au un efect protector uimitor datorita proprietatilor antiinflamatorii. Un consum mare de cereale integrale a fost asociat cu un risc redus cu 11% de a muri din cauza unei boli respiratorii, cu 48%, din cauza diabetului si cu 15%, din cauza cancerului.

Beneficiile quinoa – De ce sunt cerealele integrale atat de minunate?

Cerealele integrale sunt acele cereale care isi pastreaza straturile exterioare de invelis – asta inseamna ca au in compozitie cu 25% mai multe proteine decat cerealele rafinate din care se fac faina, pastele si orezul alb.

Studiile arata ca cerealele integrale pot sa imbunatateasca densitatea osoasa, sa micsoreze tensiunea arteriala, sa pastreze un intestine sanatos si sa reduca riscul de diabet. Sunt bogate in zinc, cupru, mangan, fier, magneziu, fosfor, vitamine din complexul B-urilor, inclusiv acid folic, proteine, carbohidrati buni, fibre solubile si insolubile, acizi grasi omega 3.

Sfat: Integreaza in meniul tau zilnic cereale integrale cat mai variate: quinoa, grau bulgur, orz, ovaz, orez salbatic, hrisca, amarant, kamut, mei, secara etc. Le poti servi ca si garnituri in loc de cartofi sau alte legume sau la micul dejun cu lapte, iaurt.

Foto: Guliver