Categoriile de fructe care alunga oboseala

Cand oboseala iti da tarcoale, o poti alunga cu unele dintre cele mai eficiente si…delicioase energizante naturale: fructele. Nu toate fructele se bucura insa de acest statut, asa ca te invitam sa le descoperi pe acelea care au puteri magice si te revigoreaza cat ai clipi cand le folosesti intr-un smoothie.

O cafea nu este singura solutie pe care o ai la indemana atunci cand te simti obosita. Desi cafeaua isi are si ea meritele ei pentru ca te revigoreaza rapid (cafeina se absoarbe in sange in jumatate de ora), este deseori “condamnata” pentru ca da dependenta sau, si mai rau, creeaza palpitatii sau dureri de cap.

Fructele sunt energizante naturale care pot fi folosite de cei care nu vor sa abuzeze de cafea

Daca deja bei o ceasca de cafea dimineata si te tenteaza de multe ori sa-ti mai faci inca una cand simti ca oboseala te cuprinde, poti sa incerci altceva: un smoothie de fructe absolut delicios care poate trece cu usurinta in categoria de bauturi considerate a fi energizante naturale. Desi nu au un efect atat de puternic ca si cafeaua, smoothie-urile de fructe sunt totusi o varianta pentru cei care au nevoie de mai multa energie si nu vor sa abuzeze de cafea. In  cazul vegetarienilor, mai ales a celor care urmeaza de mult timp regimul, scaderea energiei poate fi o problema destul de intalnita din cauza ca nu consuma suficiente proteine.

De ce sunt anumite fructe sunt considerate a fi energizante naturale? Datorita faptului ca sunt bogate in zaharuri naturale si carbohidrati, care sunt sursa principala de energie nutritionala pentru corp. Zaharurile din fructe (fructoza) sunt transformate in energie in momentul in care sunt digerate si sunt absorbite in sange sub forma de glucoza. Cand se intampla acest proces, nivelul de zahar din sange creste ceea ce duce la eliberarea insulinei. Insulina transfera glucoza din sange catre celule si tesuturi, unde este folosita pentru energie. Am intocmit o lista cu cateva categorii de fructe pe care le poti folosi pentru a-ti ridica nivelul de energie.

4 categorii de fructe pe care le poti adauga smoothie-uri ca sa obtii energizante naturale, sanatoase si ieftine

1. Fructele cu multi carbohidrati

Unele fructe contin mai multi carbohidrati decat altele, iar printre acestea se numara si…bananele! Acestea iti furnizeaza o doza rapida de energie pentru ca sunt bogate in vitamine, fibre si carbohidrati. O banana medie contine aproximativ 27 de grame de carbohidrati. Alte fructe din aceasta categorie pe care le poti folosi la smoothie-uri sunt portocalele, mango, ciresele, strugurii, perele.

2. Fructele bogate in fier

Cand nivelul de fier din corp este scazut poti sa experimentezi oboseala si slabiciune (doua dintre simptomele anemiei). Printre fructele bogate in fier, care pot creste energia, se numara caisele (contin si carbohidrati), merele, portocalele, capsunile, pepenele rosu. Cand sunt uscate insa, multe fructe isi maresc cantitatea de fier: prunele, stafidele, perele. Si pe acestea le poti adauga la smoothie-uri, in cantitati mici insa pentru ca au mult zahar.

3. Fructele cu un continut mare de apa

Castigatorul este…pepenele! Acest fruct contine 12 grame de carbohidrati pe ceasca, ceea ce il face eligibil pentru a-ti creste energia atunci cand ai nevoie. in plus, pepenele contine si multa apa (in proportie de 90%) si este si un bun hidratant pentru corp pe timp de vara. Dar nu numai: cand te simti obosita, una dintre cauze poate fi si deshidratarea, deci cresterea fluidelor iti poate da acel impuls de energie de care ai nevoie. Si strugurii sunt fructe bogate in apa.

4. Fructele care contin fibre

Unele fructe au in compozitie si carbohidrati, dar si multe fibre, “pachetul” ideal pentru prelungirea energiei cat mai mult timp. Alege sa adaugi aceste energizante naturale smoothie-urilor tale: mere, zmeura, pere, banana, mure, afine, avocado, kiwi. Acestea iti vor prelungi si senzatia de satietate si vor impiedica si pofta de dulciuri.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver