5 pasi pentru a-ti imbunatati viata

Sa fii vegetarian presupune sa ai un stil de viata mai sanatos datorita renuntarii la multe alimente daunatoare. Insa si in acest caz trebuie sa stii cum sa ai un regim vegetarian sanatos pentru ca pot aparea greseli. Fie consumi prea mult zahar, fie nu bei suficienta apa, fie ai carente de proteine in alimentatie.

Regulile pentru un regim vegetarian sanatos pe care urmeaza sa le citesti in continuare, pot fi aplicate si unui regim de viata normal. Dupa parerea mea sunt reguli de bun simt, de care ar trebui sa tinem cont daca vrem sa fim sanatosi, fie ca alegem sa consumam carne sau nu.

5 reguli esentiale pentru un regim vegetarian sanatos si nu numai

1. Mananca legume verzi de cel putin trei ori pe saptamana: broccoli, spanac, varza, stevie. Aceste legume sunt adevarate “pachete” de vitamine, printre care enumeram calciul si fierul. De asemenea, consuma legume de toate culorile, ca sa iti iei cantitatea necesara de vitamine si minerale.

2. Ia un supliment de vitamine care are in compozitie si vitamina B-12, mai ales daca esti 100% vegetarian. B-12 se regaseste in produsele lactate, carnea de pui, porc, ficat, fructe de mare, somon, ton. Deoarece veganii nu o pot asimila din aceste alimente, sunt recomandate suplimentele.

3. Consuma cel putin doi litri de lichide pe zi. Ia o sticla cu apa cu tine oriunde mergi, iar acasa investeste intr-un filtru special pentru purificarea apei. Apa este importanta atunci cand treci la un nou regim alimentar, ajutandu-te sa treci peste eventualele pofte.

4. Mananca in fiecare zi un fruct crud sau alege legumele care iti plac cel mai mult si consuma-le ca si gustari in timpul zilei. De asemenea, include in dieta si boabe uscate sau pastai, importante pentru femei, care au un risc mai mare de anemie.

5. Redu cantitatea de zahar pe care o consumi. Alege indulcitorii, cum ar fi siropul de orez brun sau necatarul de agave, inlocuitori excelenti pentru zahar si miere.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver