Surse de energie pentru vegetarieni

Cand nu mananci carne, este posibil sa te confrunti cu stari de oboseala tocmai pentru ca nu consumi suficiente proteine. Ca sa-ti cresti energia, trebuie sa incluzi in meniul tau o varietate de alimente bogate in vitamine si minerale!

Exista si cazuri cand persoanele vegetariene nu consuma suficiente calorii ca sa-si mentina nivelul energiei ridicat. Acest lucru se intampla cand alimentele incluse in dieta nu sunt bogate in nutrientii necesari organismului. Solutia este ca aceste alimente sa fie inlocuite cu unele care au un continut crescut de calorii, pentru ca gradul de energie sa ramana la nivelul optim.

Fier, zinc si calciu ca sa-ti cresti energia daca nu mananci carne

De asemenea, specialistii sfatuiesc persoanale vegetariene sa consume alimente bogate in fier, calciu si zinc. Cum acesti nutrienti sunt mai ales de origine animala, vegetarienii trebuie sa faca un efort si sa caute acele fructe si legume bogate in fier, calciu si zinc. Fierul se gaseste in smochinele uscate, prune si stafide, seminte de dovleac, seminte de susan si soia. Ca sa te asiguri ca fierul se absoarbe bine in organism, consuma si alimente bogate in vitamina C (rosii, broccoli, pepene, lamaie, portocale) la fiecare masa.

Iata si alte cateva metode care te vor ajuta sa fii plin de energie:

1. Mananca mai mult. Desi poate parea un sfat ciudat, mai ales daca vrei sa mai slabesti cateva kilograme, este un pas necesar pentru a-ti pastra un nivel optim de energie. Consuma multe alimente cu un aport nutritional ridicat: avocado, pepene galben, caise, zmeura, fasole, mazare, conopida.

2. Consuma produse din tofu deoarece sunt foarte bogate in proteine. De asemenea, include in dieta si nucile, o sursa excelenta de proteine si de grasimi bune.

3. Ia suplimente alimentare, deoarece sunt un mijloc bun de a-ti pastra nivelul de energie ridicat, dar si de a asimila vitaminele, mineralele si antioxidantii necesari pentru o viata sanatoase. Cele mai recomandate suplimente sunt vitamina B12, calciu, magneziu, vitamina D, omega 3.

4. Fa mai mult sport. Poate nu iti vei da seama dupa cateva sedinte de exercitii cat de benefic este sportul pentru organismul tau, insa daca mergi regulat la sala vei observa o schimbare in bine in ceea ce priveste nivelul tau de energie.

5. Bea multa apa. Consumul scazut de apa poate fi una dintre cauzele oboselii, asa ca specialistii recomanda sa consumam minimum doi litri de apa pe zi. Incearca acest “experiment” si vei observa ca nivelul de energie se va imbunatati considerabil!

Ca sa ai o dieta vegetariana corecta, citeste si: Cum sa devii vegetarian in mod responsabil!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver