5 beneficii importante pentru sanatate

Nucile caju reprezinta una dintre cele mai iubite gustari ale vegetarienilor, insa pot fi integrate si in tot felul de preparate, de la salate si pana la smoothie-uri. 

Nucile caju pe care le poti gasi in orice supermarket mare in zona dedicata nucilor, fructelor uscate si semintelor sunt importate tocmai din Brazilia, India, Vietnam sau din alte tari africane unde se mai cultiva copacul caju. Au forma de boaba de fasole, culoare galbuie si gust dulceag, fiind (nu-i asa?) extrem de gustoase in combinatie cu un mix de migdale, nuci, alune si fistic.

Din nuci caju poti obtine unt, lapte si chiar branza dupa niste retete vegetariene!

Daca cei mai multi dintre noi obisnuim sa consumam nucile caju pe post de gustare, vegetarienii le valorifica folosindu-le in preparate variate de mancare. Din nuci caju poti face branza vegana, faina pentru prajituri sau unt si lapte. De asemenea, nucile pot fi folosite in salate, in mancaruri cu orez (specialitati indiene) in smoothie-uri ori la deserturi (biscuiti si torturi).

Cei care obisnuiesc sa consume nuci caju in mod regulat isi pot intari sanatatea si rezistenta in fata unor boli. Asta deoarece, nucile caju au o valoare nutritionala mare: sunt bogate in fier, fosfor, seleniu, magneziu si zinc, dar si in antioxidanti, fitochimicale si proteine. De la faptul ca iti pot proteja inima de infarcturi si alte boli coronariene si pana la faptul ca te poate ajuta sa slabesti, nucile caju furnizeaza cateva beneficii impresionante pentru sanatate. Iata care sunt!

5 beneficii de care te poti bucura daca consumi nuci caju

1. Impiedica aparitia unor boli de inima. Un procent de aproximativ 75% din grasimile pe care le contin nucile caju sunt catalogate ca fiind grasimi sanatoase, ce contribuie la reducerea colesterolului rau din sange. Aceste grasimi bune sunt reprezentate de acidul oleic (acelasi care se regasesc si in uleiul de masline), despre care este demonstrat prin studii ca reduce nivelul trigliceridelor, asociat cu aparitia bolilor de inima.

2. Pot preveni cancerul. Nucile caju sunt bogate in proantocianine, un tip de flavonoizi care ajuta incredibil de mult la oprirea divizarii celulelor canceroase. Studiile au aratat ca nucile caju pot reduce riscul cancerului de colon, datorita cuprului pe care il au in compozitie, care ajuta la eliminarea radicalilor liberi din organism.

3. Pastreaza oasele puternice si sanatoase, datorita continutului ridicat de magneziu. Cel mai mare nivel de magneziu din corpul nostru este localizat in oase, ajutand la intarirea structurii osoase. De asemenea, cuprul din nucile caju este vital pentru functionarea unor enzime ce mentin flexibilitatea oaselor si incheieturilor. Deci, nucile caju previn si osteoporoza.

4. Previn aparitia pietrelor la vezica biliara. Potrivit unui studiu, Nurses’ Health Study, femeile care au consumat cel putin 30 de grame de nuci caju saptamanal, si-au diminuat riscul de dezvoltare a pietrelor la vezica biliara cu 25%. De aceea, nu strica sa mananci nuci caju la birou in locul altor gustari nesanatoase! Daca iesi in oras si obisnuiesti sa-ti comanzi salate, iti poti lua o mica rezerva de nuci caju cu tine si o poti adauga la pranzul tau.

5. Promoveaza o mai buna digestie datorita fibrelor pe care le contin si ajuta la slabit. Fibrele din nucile caju iti dau o mai mare senzatie de satietate, fiind foarte recomandate ca si gustare pentru birou. Totodata, nucile caju contin o cantitate mai mica de grasime decat orice alte nuci: alune, migdale, nuci pecan, ce le face foarte potrivite pentru a-ti mentine greutatea, dar si pentru a-ti ridica nivelul de energie.

Combina nuci caju si migdale pentru a-ti face gustari delicioase la birou!

Text: Andreea Marinescu