Reguli simple si eficiente

Vegetarianismul poate fi cu atat mai benefic pentru sanatate cu cat stii sa pastrezi in bune conditii alimentele, fara a le altera proprietatile. Apoi, iti vei da seama ca modul in care depozitezi mancarea iti poate influenta timpul liber, eficienta, regularitatea meselor si aportul de nutrienti. Iata cateva dintre secretele depozitarii optime:

1. Congeleaza-ti mancarea. Pune mancarea gatita in congelator, la scurt timp dupa gatire. Ai grija ca preparatul sa fie la temperatura camerei – altfel risti sa cresti temperatura compartimentului frigorific si sa alterezi alte produse din interiorul acestuia.

2. Portioneaza. Cand congelezi mancarea, imparte-o in pachete mai mici. In acest fel, cand vei vrea sa iti pregatesti ceva, nu va mai trebui sa dezgheti pachetul intreg, ci vei putea asocia portii mai mici si preparate variate. Poate parea rudimentar, dar este masura de siguranta de care ai nevoie in dupa-amiezele in care vii fara vlaga de la serviciu. Nu te vei mai lasa ispitita de alimente semipreparate si te vei putea bucura de prospetimea mancarurilor facute in casa. Totul la cateva minute de fierbere distanta.

3. Atentie! Anumite alimente isi pot schimba gustul pe durata congelarii. Piperul si usturoiul isi pot intensifica aroma, in vreme ce salvia, ceapa si sarea si-o pot diminua.

Dilema frecventa. Majoritatea vegetarienilor se intreaba daca alimentele pe baza de tofu pot fi congelate. Raspunsul este da! De exemplu, deserturile din tofu se pastreaza excelent la congelator si obtin proprietati care iti vor incanta simturile. Daca le asociezi si cu fructe congelate, rezultatul va fi cu atat mai bun.

Depozitarea pepenilor. Studiile spun ca pepenii pastrati la temperatura camerei retin mai multe elemente nutritive decat atunci cand sunt introdusi la frigider. Ba chiar isi sporesc valoarea nutritiva fata de momentul in care au fost culesi. Cercetatorii afirma ca pepenii continua sa produca nutrienti dupa culegere si ca temperaturile scazute impiedica procesul. Testele au aratat ca nivelul de licopen creste cu 40%, iar cel de beta caroten (care se transforma in vitamina A) cu 50, pana la 139% in urma simplei depozitari la temperatura camerei.

Urmareste rubrica Regimul Vegetarian pentru a citi noi informatii despre depozitatea corecta mancarii, in partea a doua a acestui articol.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.