Detalii pentru retete delicioase

Daca nu ai gatit acest fel de mancare, ti-am pregatit un ghid pentru a prepara cuscus in timp record. Fiti atenti la cateva detalii importante despre ce este acest ingredient si la metodele cele mai indicate pentru a-l gati corect.

Americanii numesc durum wheat un tip de grau din care se obtine cuscus. In romaneste ii spunem grau arnaut, o specie de grau de primavara cu bobul mare si lunguiet, de culoare galben deschis. Prin macinare, graul arnaut se transforma in niste bobite mici, care poarta denumirea de cuscus. Adeseori, cuscusul este catalogat ca fiind un tip de pasta, deoarece peste ocean graul arnaut este folosit cu precadere la fabricarea pastelor.

Ce nu stii despre cuscus

Cuscusul este originar din Africa de Nord, fiind si un fel de mancare traditional al tarilor din aceasta parte de lume: Algeria, Maroc, Tunisia si Libia. In timp ce cuscusul “acompaniaza” preparate ca supe si tocane de legume sau de carne in Africa, in America este folosit cu precadere ca si ingredient in salate. Cuscusul a patruns insa si in bucataria europeana si se gaseste si in tara noastra, in special in magazinele naturiste, dar si in unele supermarketuri mari.

De ce sa gatesti folosind cuscusul? Daca esti vegetariana, gasesti in cuscus un aliment de luat in considerare  pentru ca te poate ajuta sa-ti diversifici preparatele. Il poti folosi fara probleme la salate (salata tabouleh poate fi o idee extraordinara), combinat cu legume inabusite, dar si cu legume crude, in supe si chiar si in deserturi (in special budinci). Daca iti faci o mica documentare pe internet, vei descoperi o sumedenie de retete cu cuscus, asa ca nu ezita daca esti curioasa da incerci si altceva.

In plus, cuscusul este un aliment nutritional benefic pentru vegetarieni: contine proteine(o ceasca de cuscus gatit are 12% din necesarul zilnic), fibre, selenium, vitamine din complexul B-urilor (riboflavina, niacina si tiamina) benefice pentru dezvoltarea celulara, sistemul imunitar, energie. Prepararea

cuscusului este insa necesara inainte a-l integra in diverse retete. Cel pe care il gasesti de regula in supermarket este o varianta de cuscus care se pregateste rapid. Iata cum.

Poti prepara cuscus intr-un mod simplu si rapid. Poate fi o solutie oricand nu ai timp de gatit

1. Pune o cantitate de cuscus intr-un bol si adauga aceeasi cantitate de apa fiarta cu un praf de sare peste el (depinde de cat ai nevoie pentru o anumita reteta; tine cont ca el se mai si umfla si creste in volum dupa ce este scufundat in apa). Daca ti se pare ca apa este prea putina mai poti adauga inca jumatate din cantitatea initiala.

2. Amesteca cuscusul cu o furculita, acopera bolul cu un capac si lasa-l sa se odihneasca cinci minute. Descopera si amesteca cu o furculita (cuscusul va absorbi toata apa si va deveni pufos).

3. Este important sa nu iei capacul de pe cuscus mai devreme de cinci minute, pentru ca micile granule au nevoie de acest timp ca sa se inmoaie bine. Altfel, cuscusul va fi prea tare. Dupa ce s-a umflat suficient il poti adauga in diversele preparate pe care vrei sa le faci, conform retetelor respective.

4. Daca iti doresti ca cuscusul tau sa aiba un aroma mai pronuntata, il mai poti gati si altfel: incinge patru linguri ulei de masline si adauga doua cesti de cuscus peste. Gateste doua-trei minute pana cand cuscusul devine auriu, dar ai grija sa nu-l prajesti prea tare. Adauga doua cesti si jumatate de apa, ia-l de pe foc si acopera-l. Lasa-l sa stea asa cinci minute, amesteca in el si serveste-l.

5. Cuscusul isi poate imbunatati aroma daca ii adaugi si cateva condimente ca oregano, busuioc, cimbru, muguri de pin sau chiar scortisoara. Adauga aceste ingrediente in cuscus, inainte de a-l scufunda in apa fiarta.

Faptul ca poti preapara cuscus intr-un timp atat de scurt, te poate scuti de prea mult stat in bucatarie atunci cand esti pe fuga!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Gulvier