Reteta de smoothie verde care creste imunitatea

Imunitate scazuta – este o problema pe care o au, in special, vegetarienele cu carente alimentare. Dieta responsabila si niste suplimente cu vitamine si minerale pot reechilibra insa situatia. O mana de ajutor poate da si un smoothie verde, super vitaminizant pentru sistemul imunitar.

Am fost tentata sa cred ca o imunitate scazuta este departe de a fi o problema pentru vegetarieni, care consuma intr-un procent mare fructe si legume crude, bogate in antioxidanti esentiali ce fortifica organismul in fata bolilor. La o privire mai atenta, insa, lucrurile stau diferit.

Imunitate scazuta: sursa pot fi carentele de zinc, B12 sau Omega 3

Comparativ cu persoanele care consuma carne, vegetarienii tind sa aiba nivele mai scazute a unor nutrienti care tin sistemul imunitar sanatos; este vorba despre zinc, vitamina B12 si acizii grasi omega 3 (toti, proveniti, cu precadere, din surse animale). Atentia ar trebuie, deci, sa fie maxima pe acesti nutrienti. Cu exceptia B12, zincul si acizii grasi pot fi regasiti si intr-o varietate de surse vegetale: in leguminoase boabe, nuci si seminte, cereale integrale, vegetale verzi, alge, fructe de padure etc. Vitamina B12 ar trebui administrata sub forma de supliment, asta in cazul in care nu consumi nici produse lactate.

Mai apoi, ar trebui sa-ti imbogatesti dieta cu fructe si legume bogate in vitaminele si mineralele bune pentru imunitate scazuta. Le-am strans pe cele mai importante dintre ele intr-un smoothie verde, pe care il poti consuma zilnic; este un smoothie verde cu fructe citrice, spanac si patrunjel.

Reteta pentru un smoothie verde cu citrice, spanac si patrunjel

Ai nevoie de doua portocale intregi, o lamaie verde (lime), o jumatate de lamaie galbena, o mana de baby spanac, o legatura de patrunjel si o ceasca – doua de apa, in functie de cat de groasa vrei sa fie consistenta bauturii. Curata portocalele, lamaia verde si lamaia galbena si combina-le intr-un blender puternic, astfel incat sa le mixeze foarte bine. Adauga spanacul si patrunjelul (ambele tocate) si apa. Mai mixeaza cateva secunde si este gata.

Acest smoothie verde este extraordinar pentru acelea dintre voi care aveti o imunitate scazuta. Citricele sunt foarte bogate in vitamine C, care fortifica sistemul imunitar; cand ajunge in corp, vitamina C creste productia de celule albe, care distrug virusurile, prevenind astfel racelile si gripele. In aceeasi masura, spanacul este o sursa buna de zinc, despre care iti povesteam mai sus, dar si nutrienti cum ar fi acidul folic, care ajuta la producerea de noi celule in organism si repara ADN-ul si, din nou, vitamina C. Sa nu uitam nici patrunjelul: contine viamina C, A, K si chiar B12, care mentin sistemul imunitar puternic.

La acest smoothie verde pentru imunitate scazuta, mai poti adauga, dupa preferinte, si lapte din seminte dovleac (bogat in zinc), in loc de apa, miere de Manuka (lupta cu bacteriile si virusurile) sau turmeric (are proprietati antiinflamatorii). Iar pentru impresia artisitca, decoreaza paharul cu felii de castravete!

Foto: Guliver