Ce e adevarat si ce e fals despre dieta vegana.

Auzi tot felul de lucruri despre dieta vegana. Ba ca fara carne nu o sa ai de unde sa iei proteine, ba ca o sa fii mereu flamanda. Miturile te pot pacali!

Traim intr-o lume dominata de persoane care consuma carne. Desi dieta vegana si cea vegetariana au inceput sa fie adoptate de tot mai multe persoane, ideile preconcepute ale “carnivorilor” pot fi greu de combatut. Exista chiar posibilitatea ca ei sa te dea inapoi de la ceea ce ti-ai propus. Si anume de la a manca mai sanatos, mai multe fructe, legume si nuci si de a renunta la produsele care provin de la animale.

Vrei sa adopti dieta vegana, dar esti confuza pentru ca ai citit tot felul de informatii contradictorii? Haide sa luam pe rand fiecare mit dintre cele mai disputate.

1. Nu ai consuma destule proteine

De obicei, veganii sunt intrebati de zeci de ori “De unde isi iau proteinele?”. Primesc aceasta intrebara pana cand devine enervant. Nu e deloc dificil sa consumi destule proteine daca adopti o alimentatie vegana. Mazarea, quinoa, nucile, fasolea si semintele de susan sunt doar cateva dintre sursele de proteine pe care le poti consuma intr-o dieta vegana, scrie Health.com.

2. Daca mananci vegan o sa te simti slabita si o sa devii bolnavicioasa

Slabita si bolnavicioasa? Spune-le asta atletilor care alearga zeci de kilometri desi au o alimentatie bazata pe vegetale. “Cele mai multe studii de evaluare a aportului nutritiv dintr-o alimentatie vegana arata ca acest tip de dieta, bine planificata, asigura o nutritie adecvata”, spune Brenda Davis, medic si autor al cartii “Cum sa devii vegan”.

Discutii pot fi multe. Dar tine minte ca, daca nu este echilibrata, o dieta omnivora poate cauza si ea dezechilibre nutritionale. Asa ca nu te feri de dieta vegana, ci fa-o asa cum trebuie, ca sa primesti toate substantele nutritive necesare organismului.

3. Dietele bazate pe vegetale sunt, prin definitie, mai sanatoase decat alte diete

Cei care consuma “junk food vegan” sau sunt “carboholici” cred ca prin simpla eliminare a produselor animale din dieta vor fi, atutomat, mai sanatosi. Nu este adevarat! O dieta bazata pe produse de patiserie, prea multi carbohidrati, snacksuri sau legume prajite in mult ulei nu inseamna o alimentatie sanatoasa. Pe termen lung, nu face deloc bine.

4. Dieta vegana nu tine de foame

E un mit acela ca, daca mananci vegan, o sa iti fie foame mereu. E un mit lansat de cei care nu au incercat niciodata acest tip de alimentatie. Nu anticipa ca vei fi mereu flamanda fara sa incerci aceasta dieta. Realitatea este alta. Multe retete vegane contin carbohidrati care se digera incet si care te vor tine satula cateva ore bune. De fapt, veganii spun ca se simt satuli dupa ce mananca fiecare masa. In plus, au senzatia ca sunt mai usori si mai sanatosi.

5. Dieta vegana e bazata pe soia, iar soia e nesanatoasa

De acord, destule persoane au alergie sau sunt sensibile la soia. Si aceasta este o ingrijorare justificata. Iar aceste persoane trebuie in mod clar sa evite produsele din soia. Tofu si laptele de soia sunt unele dintre cele mai des consumate produse pe baza de soia in randurile veganilor, scrie Vegkitchen.com. Mai multe studii au aratat ca produsele pe baza de soia reduc riscul de cancer. Soia nu are efecte asupra glandei tiroide, dar ar putea reduce absorbtia medicamentelor pentru glanda tiroida. Cel mai bine este sa consumi produse de soia traditionale.

6. Dieta vegana e restrictiva si plictisitoare

Daca vei sta de vorba cu persoane care au ales dieta vegana vei vedea ca, odata cu aceasta schimbare, orizontul lor culinar s-a extins. In niciun caz nu simt ca s-ar fi limitat. Exista o multime de cereale si legume despre care nu stii nimic si pe care le vei descoperi cu placere.

Chiar daca nu intentionezi sa devii 100% vegana, poti avea parte de beneficiile acestei diete consumand mai multe vegetale in fiecare zi.

Acum ca stii care sunt miturile despre dieta vegana, afla si Cum sa iei startul corect. Dieta vegetariana pentru neinitiate. 

FOTO: istockphoto.com