5 motive ca sa consumi seminte de pin

Semintele de pin sunt dulci, cu o usoara aroma de unt, fiind folosite pentru a da mai multa savoare preparatelor raw si vegetariene. In afara de faptul ca sunt un ingredient inedit in bucatarie, semintele de pin sunt foarte sanatoase. Iata de ce ar trebui sa consume seminte de pin in dieta vegetariana!

Semintele de pin sunt chiar seminte ale conurilor de pin, au culoare galbuie si se consuma crude sau, cel mai adesea, se prajesc usor pentru a le intensifica si mai mult gustul.

Poti cumpara seminte de pin din magazinele bio!

Exista mai multe sortimente de seminte de pin, iar cele mai populare provin din Mexic, Italia si China. Se gasesc in orice magazine cu produse bio sau pe website-urile specializate. Singurul dezavantaj al semintelor de pin este ca au un pret destul de ridicat (o punguta de 250 de grame, costa in jur d 30 ron). Explicatia este urmatoarea: pentru o jumate de kilogram de seminte de pin este nevoie de treizeci de kilograme de conuri de pin. Trebuie retinut si faptul ca pentru a se maturiza, un con are nevoie de o perioada de trei ani. Un alt factor care contribuie la pretul acestora este ca semintele sunt culese cu mana.

Mai putin intalnite in bucataria autohtona, semintele de pin sunt un ingredient de baza in meniul raw-vegan, fiind utilizate cu success in combinatii de orez, quinoa, salate, paste, tarte, prajiturele sau placinte. Poate cea mai populara intrebuintare a semintelor de pin este in prepararea sosului pesto.

5 beneficii pe care le are consumul de seminte de pin pentru sanatatea ta

1. Sunt o sursa buna de proteine pentru vegetarieni, continand acesti nutrienti in cantitate mai mare decat orice alte seminte (sortimentele europene de seminte de pin au mai multe proteine decat cele americane). Pe langa proteine, mai contin si grasimi sanatoase, adica acizi monosaturati, care ajuta la scaderea colesterolului si a riscului de infarct. Una dintre acestea este acidul oleic, un acid omega 9, important in protectia inimii.

2. Contin vitamina E; o portie de seminte de pin contine 17% din necesarul zilnic de vitamina E, un antioxidant care protejeaza membranele celulare de oxidarea provocata de radicalii liberi. Rezultatul este o inima sanatoasa si prevenirea aparitiei cancerului. Mai contin si K, necesara pentru a impiedica formarea cheagurilor de sange pe artere, dar si pentru a imbunatati circulatia.

3. Sunt o sursa de fier (foarte necesar in dieta vegetariana pentru prevenirea osteoporozei). De fier este nevoie pentru ca organismul sa sintetizeze proteinele, ce au rol de purtator al oxigenului in corp. Fara suficient fier, organismul nu isi va lua cantitatea necesara de oxigen, iar rezultatul se traduce in stari de slabiciune si oboseala. O portie de seminte de pin contin 2 mg de fier (doza zilnica recomandata pentru o femeie este de 12-16 mg).

4. Te ajuta sa slabesti. Cercetatorii spun ca semintele de pin contin un acid, numit pinoleic, ce are rol in suprimarea poftei de mancare. Acidul pinoleic impiedica eliberarea a doi hormoni ce provoaca foamea. De asemenea, daca esti obosita te revigoreaza deoarece contin magneziu, benefic pentru eliberarea tensiunii psihice si fizice!

5. Ajuta la sanatatea ochilor, datoria continutului de luteina, un antioxidant ce impiedica aparitia unor boli de ochi, printre care si cataracta. De asemenea, vitamina A (beta-caroten) este o alta vitamina importanta pentru ochi sanatosi. Datorita vitaminei A, semintele de pin contribuie si la mentinerea pielii tinere, avand un efect anti-aging!

Adauga seminte de pin salatei de avocado!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver