Sub ce forma o gasesti si cum sa o gatesti sanatos

Soia verde poate fi usor confundata cu fasolea verde: se prezinta sub forma unor teci micute, in interiorul carora sunt boabe verzi de soia. Acestea sunt fragede in interior, cu un invelis crocant, spre deosebire de boabele de soia traditionale, uscate si dure cand ajung la maturitate.

Soia verde se mai numeste si edamame si este un aliment foarte popular in bucataria asiatica. In ultimii ani, a patruns insa si pe piata din America si Europa, fiind prefarata multor vegetarieni, pentru ca ofera o alta abordare a traditionalelor produse din soia.

Soia verde in doua variante: boabe sau teci verzi si modalitati de consum

Soia verde se regaseste in comert in doua variante; mai populare sunt boabele verzi de soia, fara teci, insa poti gasi soia verde cu tot cu teaca; in acest caz, soia este prefiarta si congelata pentru a-si pastra gustul si savoarea. Este insa posibil ca in unele magazine specializate sa gasesti chiar si teci de soia verde proaspete.

Cum se gateste cu soia verde? Cel mai adesea, boabele de soia verde sunt adaugate in salate, supe, mancaruri de legume, paste si sandwich-uri, insa multe persoane prefera sa le consume ca atare, sub forma de gustare, dupa ce au fost fierte in prealabil si asezonate cu sare. Tecile de soia verde se fierb si ele inainte de a fi savurate. Metoda este urmatoarea: intr-o oala cu apa fiarta, se adauga tecile si se fierb cinci minute; se scurg si se clatesc cu apa rece si apoi se desfac tecile pentru a consuma bobitele. Tecile nu se pot manca pentru ca sunt prea fibroase. Poti face din soia verde o gustare interesanta mai ales daca o combini cu un sos de soia sau cu condimentele preferate. Pot fi consumate fie reci, fie calde.

Soia verde este o proteina completa. Aviz vegetarienilor cu carente!

Pe langa faptul ca soia verde iti poate varia meniul vegetarian, este si o sursa buna de nutrienti de care ai nevoie: fibre, acizi grasi omega 3 si omega 6, si cateva vitamine si minerale importante, cum ar fi vitamina A, vitamina C, vitamina K, vitamine din grupa B-urilor (B1, B2, B3, B5), magneziu, potasiu, zinc, fosfor.

Vedetele din soia verde sunt insa proteinele. Edamame este un snack popular printre sportivi, datorita continutului ridicat de proteine (aviz vegetarienele iubitoare de sport!), fiind si o proteina completa deoarece contine toti cei noua aminoacizi care se regasesc si in surse animale (carne, peste, pui, oua). O ceasca de edamame congelate contin aproximativ 12 grame de proteine.

Soia verde nu este insa pentru toata lumea! Cei care se confrunta cu alergia la soia ar trebui sa ocoleasca acest aliment, care poate cauza simptome neplacute: dureri abdominale, ameteli, iritatii ale pielii.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver