retete cu mei

Recunosc! Sa gatesti retete cu mei poate ca nu e ceva obisnuit. Cand spunem mei ne gandim mai degraba la mancare de pasari decat la ceva ce poate fi gatit la cina. Insa, meiul este o cereala pe care o poti integra cu succes intr-o alimentatie sanatoasa. Si nici n-are gust rau!

Meiul este un tip de cereala cu bobite mici si rotunde, albe, gri sau rosii. Desi este asociat cu mancarea pentru papagali, meiul poate acompania multe tipuri de preparate, de la salate si supe pana la mancaruri de legume si dulciuri. Are un gust dulceag de nuca, cu care te poti obisnui destul de usor.

Din punct de vedere nutritional, meiul este o sursa buna de proteina vegetariana. Potrivit Departamentului de Agricultura al SUA, o ceasca de mei gatit are sase grame de proteine (o femeie adulta are nevoie de 46 de grame de proteine). Daca urmezi o dieta vegetariana, poti lua meiul in considerare. Dar pentru ca nu este o proteina completa, e important, sa-l combini cu alte proteine vegetale precum nautul ca sa cresti aportul de aminoacizi pe care-i dai corpului. Meiul mai contine si vitamine din grupa B-urilor (dau energie), magneziu, potasiu, zinc, cupru, mangan.

Cum gatesti meiul

Pentru o parte de mei se folosesc doua parti de apa. Mai exact, o ceasca de mei se fierbe in doua cesti de apa. Inainte de a pune meiul la fiert, clateste-l de cateva ori sub jet de apa rece si scurge-l. Cand apa incepe sa fiarba, adauga meiul, acopera-l, da focul mic si gateste-l 15 minute pana cand absoarbe tot lichidul (se gateste la fel ca si quinoa!). Ia-l de pe foc si lasa-l acoperit inca 10-15 minute.

2 retete cu mei pe care le poti incerca pentru prima oara

Salata calda cu legume si mei

Ingrediente pentru doua persoane: o capatana de broccoli, doua cesti de fasole verde, o ceapa, un catel de usturoi, doua linguri de ulei de masline, o ceasca de mei, doua cesti de apa/supa de legume, sare si piper.

Preparare: fierbe meiul si lasa-l sa stea macar 10 minute acoperit dupa ce s-a fiert.

Fierbe fasolea verde, in apa sarata, zece minute pana cand se inmoaie bine; adauga si broccoliul si fierbe-l doua-trei minute, pana cand capata o culoare de verde puternic. Nu fierbe broccoliul prea mult fiindca se inmoaie! Scurge legumele.

Separat, incalzeste uleiul de masline si caleste ceapa si usturoiul. Cand devin translucide, adauga si fasolea verde si broccoliul si trage-l in ulei unu-doua minute. Asezoneaza cu sare si piper dupa gust. Combina legumele cu meiul si serveste salata calda!

Tips: daca simti nevoia de un boost de proteine, poti adauga si un ou prajit in foarte putin ulei! Dar mananca aceasta varianta la pranz!

retete cu mei
Salata calda cu broccoli, fasole verde si mei

Porridge de mei si fructe uscate

Ingrediente: o ceasca de mei, doua cesti de lapte, o mana de caise uscate, o mana de stafide, o lingurita de vanilie.

Preparare: Clateste meiul inainte sa-l pui la fiert. Pune laptele pe foc. Cand incepe sa dea in fiert, adauga meiul si vanilia. Amesteca si da focul mic. Lasa meiul sa fiarba 15 minute pana cand lichidul se evpora. Daca vrei ca porridge-ul sa fie mai lichid, il poti adauga inca jumatate de ceasca de lapte. Dupa ce a fiert, pune-l intr-un bol si adauga fructele uscate deasupra. Mananca-l cald la micul dejun!

retete cu mei
Porridge cu mei si fructe pentru micul dejun

Iata si o reteta de porrige cu ovaz pe care o poti testa la micul dejun! Tine de foame si nu ingrasa!

Foto: Guliver