Gustari sanatoase care iti usureaza alegerile alimentare

Retete rapide si adecvate diverselor situatii prin care trecem de-a lungul unei zile intregi – cu acest subiect te tentam azi. Mai exact, iti spunem ce este bine sa mananci si ce nu, in functie de imprejurari, astfel incat sa-ti mentii silueta, dar si… starea de spirit!

Alegerile alimentare pe care le facem ar trebui sa fie in armonie cu diferitele momente ale zilei pe care le parcurgem. Spre exemplu, stiai ca inainte de a pleca spre sala de sport este recomandat sa consumi alimente bogate in carbohidrati, astfel incat corpul tau sa aiba energia necesara pentru a face fata antrenamentului?

Retete rapide pentru energie maxima inainte de antrenamentul la sala!

Trebuie insa sa fii atenta si la tipul de carbohidrati pe care ii alegi; carbohidratii complecsi sunt preferati celor rafinati, iar cei mai buni sunt pastele si painea integrala, cerealele cu bob intreg, orezul brun, fructele si legumele, smoothie-urile de fructe, cartofii dulci. Ca sa nu ai probleme digestive in timpul exercitiilor fizice, este insa indicat sa eviti gustarile bogate in grasimi si fibre, pentru ca se digera mai greu si pot crea disconfort. De importanta majora este insa si faptul ca trebuie sa mananci cu 2 ore inainte de a merge la sala, ca sa dai timp mancarii sa se digere. Acesta este doar un exemplu. Iti mai dam cateva, la fel de importante!

Iesi in oras si n-ai avut timp sa mananci inainte

Cand esti pe fuga, cea mai buna solutie este sa mananci ceva rapid, dar si satios, ca sa-ti potolesti foamea, dar si ca sa-ti cresti nivelul de energie. O gustare bogata in proteine si carbohidrati este ideala; poti alege dintre un sandwich cu unt de arahide si paine integrala, mix de fructe uscate si nuci, biscuiti integrali si branza slaba sau fructe si iaurt. Poti servi insa si un smoothie de legume pentru detox, mai ales daca planuiesti sa bei ceva alcoolic: suc de sfecla, telina si morcov.

Seara tarziu, cand te uiti la televizor

Inevitabil, dupa cina apar poftele, mai ales daca iti pui un film, asa ca ai grija cum „administrezi” intreaga situatie! Poti sa bei un ceai din plante, indulcit cu o lingurita de miere sau sa alegi un snack bogat in proteine, care imbunatateste si somnul, precum un pahar de lapte cald cu putina scortisoara. Evita insa carbohidratii, deoarece cresc nivelul zaharului din sange si te impiedica sa dormi bine.

Ai dureri menstruale si…pofta de dulce

Din pacate, zaharul si dulciurile rafinate nu fac decat sa te sece si mai mult de energie si sa-ti inrautateasca starea pe care o ai in timpul menstruatiei, deci, evita-le. Mai bine, alege surse naturale de zaharuri: fructe proaspete sau fructe uscate. Ceaiul de lemn dulce este o alegere poate mai putin obisnuita, dar foarte benefica (calmeaza durerile menstruale si iritabilitatea).

Foto: Guliver