Te tenteaza alimentatia raw vegan? Foarte bine, dar ia in calcul cateva dintre riscurile dietei raw vegane cand te decizi sa-ti schimbi alimentatia. Ele exista si le poti contracara doar daca esti bine informata!

Alimentatia raw vegan aduce cu sine, de cele mai multe ori, o deficienta de vitamine si minerale. E foarte simplu ce se intampla: cand elimini de tot din meniu o anumita categorie de produse, e posibil sa te privezi de anumiti nutrienti importanti. Sa luam ca si exemplu carnea – daca o elimini complet, poti ajunge sa te confrunti cu deficit de vitamina B12, o vitamina 100% de provenienta animala.

Bine de stiut despre alimentatia raw vegan: vitamina B12 se gaseste si in cateva surse vegetale precum alge (chlorella, spirulina), miso, dar si in cereale fortifiate. Problema este ca acest tip de vitamina B12 nu se absoarbe la fel de bine in corp ca cea animala.

Dar, nu te speria! Deficienta de vitamina B12 poate fi prevenita… cu un simplu supliment alimentar! Ca, de altfel, mai toate riscurile dietei raw vegane! Important este sa stii la ce sa te astepti inainte de a incepe alimentatia raw vegan.

Alimentatia raw vegan – Riscurile pot fi anulate!

Alimentatia raw vegan si deficienta de calciu. Cand renunti si la carne si la lactate, e foarte probabil sa te confrunti cu o deficienta de calciu. Ca sa o preintampini, fii foarte atenta la alimentele pe care le consumi. Produsele din soia, vegetalele (broccoli, varza, spanacul), nucile, fructe uscate, quinoa sunt surse bune de calciu pe care e necesar sa le bifezi ca sa eviti riscurile asociate cu alimentatia raw vegan. Carenta de calciu poate parea inofensiva, dar daca nu o rezolvi poate duce la aparitia bolilor de inima, infarct si chiar cancer.

Alimentatia raw vegan si lipsa de fier. Se manifesta prin dureri de cap, stare de oboseala si chiar ameteli persistente. Daca experimentezi vreuna dintre aceste simptome pe termen lung, fa-ti niste analize rapid! Recomandarea medicului va fi un supliment de fier, ins ail poti lua si din urmatoarele alimente: broccoli, fasole verde, spanac, banane, fructe uscate, migdale, seminte de dovleac etc. Iata si o strategie buna ca sa cresti absorbtia de fier in corp!

Alimentatia raw vegan si colesterolul. Potrivit unui studiu, publicat in Journal of Nutrition si citat de livestrong.com, alimentatia raw vegan iti poate imbunatati nivelul trigliceridelor, dar poate scadea colesterolul bun (HDL). 46% dintre participantii la studiu, care urmau o dieta raw, au avut colesterolul bun foarte scazut – iar acest lucru poate conduce la aparitia bolilor de inima.

Ca sa cresti colesterolul bun, include in alimentatie nuci, seminte, avocado, dar si uleiuri, unt de arahide, paine din cereale integrale.

Alimentatia raw vegan si aparitia osteoporozei. Cand valorile de calciu si vitamina D din corp sunt scazute, e foarte probabil ca acest dezechilibru sa se reflecte asupra oaselor. Cel mai grav este ca te poti confrunta cu osteoporoza (oase slabite, care isi pierd din densitate), fara ca macar sa stii – aceasta este o boala asimptomatica. Vitamina D este esentiala pentru absorbtia si fixarea propice a calciului si a fosforului in oase, dar si pentru mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. O poti “lua” stand la soare, cel putin 20 de minute pe zi!

Daca te-ai decis sa urmezi o dieta raw vegana, e important sa faci tranzitia treptat!

Foto: Guliver