7 alimente recomandate

Perioada sarcinii este, de cele mai multe ori, o provocare culinara continua. Nu te lasa prada tentatiilor nesanatoase si alege sa iei gustari dese, reduse cantitativ, dar bogate din punct de vedere nutritiv. Avem exemple:

1. Fructe. Mananca un mar, o banana, o para, o portocala – alegerea unui fruct iti apartine. Ideal este sa optezi pentru fructele de sezon – vei evita o cantitate mare de conservanti si alte substante chimice menite sa le mentina prospetimea.

2. Stafide. Un pumn de stafide iti va asigura un aport sanatos de fibre, fier, potasiu si iti va linisti si pofta de dulce.

 3. Iaurt. 200g de iaurt (cunoscut pentru aportul sau nutritiv) iti pot asigura 25% din necesarul zilnic de caciu, alaturi de proteine, vitamine si minerale. Daca pe eticheta vei gasi inscriptionata si proprietatea „culturilor lactice selectionate”, atunci te vei bucura si de beneficiile probioticelor – bacterii bune, care ajuta digestia si protejeaza tractul digestiv.

4. Snack-uri sanatase. Tine la indemana un pumn de cereale integrale amestecate cu fructe sau seminte uscate. Iti vor potoli foamea, te vor incarca cu energie si vor indeparta tentatia gustarilor nesanatoase.

5. Salate. Nu sunt putine restaurantele care iti pun la dispozitie acele baruri dedicate salatelor, unde poti sa asociezi vegetalele dupa pofta inimii si sa iti personalizezi masa asa cum iti doresti. Spanacul, morcovii, rosiile, castravetii, dovleceii – pe toate le poti alatura boabelor de fasole sau semintelor de tot felul.

6. Suc de portocale fortifiat cu vitamina D si calciu. O jumatate de cana iti asigura jumatate din necesarul zilnic de vitamina C si aproximativ 15% din necesarul de calciu. Verifica cu atentie etichetele.

7. Branza de vaci saraca in grasimi. Este o sursa foarte buna de proteine si calciu. Daca nu iti place sa o manaci simpla, poti adauga fructe uscate, nuci sau seminte.

Daniela Mihalcea, Foto: Guliver