Fa pasi mici, dar siguri spre silueta ideala

Iti doresti sa mai slabesti, dar totusi ti-e teama de restrictiile unei diete? Fa in felul urmator: ia-o treptat si taie cate 500 de calorii din meniul zilnic, astfel incat sa nu resimti demersul ca pe o povara!

Potrivit site-ului medical mayoclinic.com, daca tai 500 de calorii din meniul zilnic, inseamna un total de 3.500 de calorii pe saptamana, ceea ce se traduce printr-o pierdere in greutate de aproximativ jumatate de kilogram. Deci, daca calculam in continuare, intr-o luna ai putea slabi in jur de doua kilograme.

Desi nu o pierdere foarte mare, mai ales atunci cand iti doresti sa slabesti rapid, este totusi un pas bun pe care il poti face daca nu vrei sa te privezi dintr-o data de alimentele care iti fac placere, urmand un regim mai drastic, care poate avea insa si efecte negative.

Numarul de calorii din meniul zilnic variaza in functie de mai multi factori, insa daca esti la dieta n-ar trebui sa depasesti 2000

Ca sa scazi 500 de calorii din meniul zilnic, ar trebui sa fii destul de atenta la ceea ce mananci si sa intelegi, in mare, cam cate calorii au alimentele pe care le consumi. Potrivit site-ului de sanatate health.com, o dieta de 2000 de calorii pe zi (in general femeile cu varsta pana in 30 de ani au nevoie de 2000 maxim 2400 de calorii, dar numarul variaza si in functie de greutate, inaltime, activitate fizica) NU ar trebui sa includa mai mult de 66 de grame de grasime, 20 de grame de grasimi saturate (untul,produse lactate grase, ulei de palmier, ulei de cocos), 2.400 mg de sodiu si 300 grame de carbohidrati, inclusiv zaharuri).

Ca sa nu umbli dupa tine cu o lista a caloriilor fiecarui aliment, iti venim in ajutor cu cateva reguli simple de dieta care te vor ajuta sa scazi din meniul zilnic acele calorii care te ingrasa.

Modalitati ca sa tai eficient si fara efort 500 de calorii din meniul zilnic!

1. Mananca portii mai mici de mancare

Nu ti se pare o idee buna sa mananci portii mai mici din preparatele care iti plac, decat sa le tai de tot din meniul zilnic? Cel mai bun truc ca sa reduci portia de mancare este sa mananci din farfurii mai mici, asa ca schimba vesela! Cand esti la restaurant, strategia este sa-ti comanzi cea mai mica portie de mancare ca sa injumatatesti caloriile. De asemenea, sari peste dressingurile calorice ale salatelor.

2. Alege versiuni mai light ale alimentelor pe care deja le consumi

In loc de lapte integral, cumpara lapte degresat (o ceasca de lapte integral are 149 de calorii, pe cand una de lapte degresat nu depaseste 86), in loc de branza grasa pe care o mananci la micul dejun, alege branza cottage, una dintre cele mai slabe. Poti sa aplici metoda si altor tipuri de alimente: cartofii prajiti pot fi inlocuiti cu cei fierti sau pregatiti la cuptor, zaharul de la cafea poate fi substituit cu un indulcitor raw cu 0 calorii: extract de stevia.

3. Redu consumul de bauturi calorice

Sucurile de fructe din comert, sucurile acidulate si chiar si alcoolul iti adauga o multime de calorii in meniul zilnic, asa ca trebuie sa tai si de aici daca vrei sa slabesti. Specialistii recomanda sa renunti de tot la sucurile comercializate (contin mult zahar) si sa le inlocuiesti cu sucuri naturale preparate in casa pentru ca au mai putine calorii. De asemenea, taie si alcoolul de pe lista cat poti de mult si degusta doar ocazional vinul, berea sau cocktailurile. In schimb, bea multa apa si ceaiuri neindulcite.

4. Inlocuieste carnea si branza cu legume

Daca inlocuiesti un sfert din portia de carne sau de branzeturi cu legume poti descreste continutul de calorii si poti creste aportul de nutrienti. Legumele contin fibre si apa care te vor ajuta sa fii mai mult timp satula. Potrivit healthyeating.com, daca inlocuiesti 28 de grame de branza si 56 de grame de carne cu doar o jumatate de ceasca de legume, vei reusi sa scazi nu mai putin 225 de calorii dintr-un sandwich.

5. Stai departe de gustarile maaari de nuci

Desi nucile sunt o gustare foarte sanatoasa si recomandata in meniul zilnic, daca consumi prea multe risti sa cresti si numarul caloriilor. Cu cat portia va fi mai mare, cu atat vei consuma mai multe calorii. O mana de nuci contine 175 de calorii, iar trei, nu mai putin de 525 de calorii. Recomandarea este sa alegi nuci neprajite, fara sare, pentru ca au mai putine calorii. Potrivit Departamentului American de Agricultura al SUA (USDA), nucile caju prajite contin 580 de calorii la suta de grame, in timp ce cele crude contin 553 de calorii.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver