Ce sa mananci sa sa scapi de stres

Cand ai programul ocupat de dimineata pana seara si te preseaza toate deadlineurile, e mai bine sa nu te duci la automatul de dulciuri. Dar poti scapa de stres cu cateva gustari delicioase, care elimina tensiunea

Atunci cand esti stresata, corpul tau te pacaleste sa consumi mancaruri grase, pline de zahar si de carbohidrati nocivi. Dar daca vrei sa combati stresul, poti sa consumi cateva alimente care te vor ajuta sa te relaxezi, potrivit Huffingtonpost.

7 alimente care te scapa de stres

1. Spanac. Contine o substanta care produce dopamina, care iti induce o stare de placere si te mentine calma. Un studiu arata ca persoanele care mananca mult spanac au risc mai mic de a se simti deprimate. Ba chiar sunt mai calme, mai fericite si mai energice.

2. Alimente cu continut de triptofan. Acest aminoacid poate fi gasit in nuci, seminte, tofu, peste, linte, fasole si oua. Triptofanul ajuta la producerea serotoninei, acea substanta secretata de creier care reglementeaza senzatia de foame si de fericire. In general, are un efect calmant.

3. Ovaz. Acesta este bogat in carbohidrati complecsi, care ajuta si ei la stimularea secretiei de serotonina. Nu manca o gogoasa sau paine, ci incearca putin ovaz. Te va ajuta cu echilibrarea glicemiei.

4. Iaurt. Bacteriile din aparatul tau digestiv ar putea contribui la stres. Creierul trimite semnale catre intestinul tau, ceea ce poate duce la inflamari. Probioticele din iaurt ajuta la ameliorarea acestora.

5. Somon. Atunci cand esti stresata, poate creste nivelul hormonilor precum adrenalina si cortizol. Acizii grasi Omega-3 din somon contracareaza efectul acestora, cu pana la 20%, potrivit unui studiu.

6. Coacaze. Antioxidantii si fitonutrientii din coacaze ajuta la lupta cu stresul si cu radicalii liberi asociati cu stresul. De asemenea, coacazele iti cresc nivelul unui tip de leucocite care iti intaresc imunitatea.

7. Fistic. Atunci cand ai ganduri negative care se repeta, ti-ar fi de ajutor sa faci ceva cu mainile. Tricotatul sau framantatul painii. Dar si mancatul de fistic. Miscarile ritmice prin care scoti cojile te ajuta sa te relaxezi. Sunt o gustare sanatoasa si iti intaresc si inima. Iti scad tensiunea si iti mentin bataile inimii la cote optime.

Daca mai ai nevoie de ajutor, incearca o meditatie pentru a elimina stresul in 10 minute

Foto: Guliver