Trucurile care te ajuta sa tai din calorii intelept

Nu-ti voi face o lista cu niste dulciuri de casa care nu ingrasa, ci iti voi dezvalui un secret si mai bun: folosindu-te de niste trucuri simple, poti sa reduci cu mult caloriile din orice desert homemade daca vrei sa-ti pastrezi silueta!

Torturi, briose, placinte, tarte, cookies…facute in casa sunt absolut delicioase si pot fi chiar si mai sanatoase decat cele din comert pentru ca nu contin conservanti, coloranti si arome artificiale, si sunt si proaspete. Cu toate acestea, au si un mare neajuns: contin muulte calorii care ne pot zadarnici lupta cu kilogramele pe care o ducem constant.

Fa dulciuri de casa cat mai sanatoase, reducand o mare parte din calorii!

Daca iti place sa faci dulciuri de casa des si sa te bucuri de ele impreuna cu oamenii dragi din viata ta, nu-ti cerem sa renunti la acest capriciu. Avem o idee: poti sa inveti sa inlocuiesti, sa injumatatesti sau chiar sa tai de tot unele ingrediente din deserturi, astfel incat sa reduci considerabil si numarul caloriilor. Se spune ca bucataria este mult mai fun atunci cand experimentezi, asa ca incepe cu deserturile! Iata cum sa faci dulciuri de casa mai sanatoase si cu mai putine calorii.

5 reguli de urmat daca vrei sa tai din calorii atunci cand faci dulciuri de casa

1. Combina faina integrala de grau cu faina alba

In cele mai multe retete de dulciuri de casa care se fac cu aluaturi, de la torturi si prajituri pana la briose si biscuiti, poti sa inlocuiesti jumatate din cantitatea de faina alba cu faina integrala. Un sfert de ceasca de faina integrala adauga mai multe fibre si magneziu dietei tale, pe cand aceeasi cantitate de faina alba aduce calorii goale.

2. Taie din cantitatea de zahar

Deserturile sunt…foarte dulci. Asa ca daca tai o parte din cantitatea totala de zahar atunci cand faci dulciuri de casa nu este nicio nenorocire. Poti sa reduci fara probleme un sfert de ceasca de zahar din cantitatea totala. Cu fiecare lingura de zahar pe care nu o mai adaugi la desert, vei taia 48 de calorii. Daca scazi un sfert de ceasca de zahar, vei reusi sa indepartezi nu mai putin de 192 de calorii periculoase. In functie de dulciurile pe care le prepari, adapteaza zaharul.

3. Foloseste lapte in loc de smantana

Cand faci creme si glazuri care necesita smantana, poti sa inlocuiesti fara probleme acest ingredient, iar reteta nu va avea de suferit. Daca insa reteta se bazeaza pe o cantitate mai mare de smanatana, daca o inlocuiesti cu lapte, consistenta acesteia nu va mai fi la fel de cremoasa. De asemenea, poti sa optezi pentru un lapte degresat in locul unuia cu grasime. Se pare ca folosirea unei cesti de lapte integrale in loc de una de smantana scade considerabil numarul caloriilor dintr-un desert: poti pierde pana la 500 de calorii.

4. Redu grasimile pana la jumatate

In cele mai multe retete de dulciuri de casa ce necesita coacerea in cuptor, poti sa folosesti doar jumatate din ingredientele grase: unt, margarina, untura sau ulei. Pentru ca aluatul sa iasa pufos, inlocuieste grasimile pe care le-ai taiat cu alternative mai sanatoase: iaurt degresat, crema de branza light, piure de fructe. Ai totusi grija sa folosesti ceva apropiat de ingredientele initiale pentru a nu modifica gustul. Si tine minte: fiecare gram de grasime iti aduce in plus noua calorii.

5. Pune cacao in loc de ciocolata de menaj

Ciocolata de menaj si fulgii de ciocolata au grasimi saturate si calorii, de aceea, inlocuieste-le cu pudra de cacao, o varianta mult mai sanatoasa. La fiecare doua bucatele de ciocolata de menaj, vei scapa de 90 de calorii. Daca vrei o alta optiune sanatoasa, foloseste ciocolata neagra in retetele de dulciuri de casa. Cea mai indicata este cea cu peste 75% cacao.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver