senzatia de foame dupa sala frigider

Senzatia de foame dupa sala e normala. In timpul efortului fizic arzi calorii si consumi energie, iar corpul cere o “realimentare”!

Dar daca dupa un antrenament epuizant iti spui ca este ok sa mananci putin mai mult la cina ori sa iei si un desert, e posibil sa-ti zadarnicesti efortul depus! Senzatia de foame dupa sala poate fi controlata inteligent cu cateva trucuri alimentare.

Cercetatorii spun ca oamenii au tendinta sa se “rasplateasca” dupa ce merg la sala. Dupa o ora de exercitiu intens, in care te gandesti ca ai ars 400-500 de calorii, parca iti e permis sa mananci inca o felie de paine la cina sau un desert!

Este o abordare total gresita! Uneori, rasfatul de dupa sala te poate face sa consumi chiar mai multe calorii decat ai ars! Iata cum sa contracarezi senzatia de foame!

Trucuri alimentare ca sa diminuezi senzatia de foame dupa sala

Senzatia de foame dupa sala – 1. Mananca proteine si carbohidrati

Daca simti nevoia de un snack care sa-ti dea energie dupa o ora intensa de cardio, stai departe de ciocolata! Alege, in schimb, o gustare sanatoasa si satioasa, care sa alature proteinele si carbohidratii! Este combinatia ideala ca sa te renergizezi si sa-ti repari muschii.

Ce sa mananci: Un mix de nuci, alune si seminte, iaurt si cereale integrale, telina si unt de arahide. Gustarile nu trebuie sa depaseasca 150-200 de calorii.

Senzatia de foame dupa sala – 2. Bea lapte

Laptele este ideal ca si aliment dupa sala, oferindu-ti proteinele de care ai nevoie pana la masa!

Bea un pahar cu lapte slab in grasimi! Ii poti adauga si 1 lingurita de cacao. Specialistii spun ca laptele cu ciocolata imbunatateste performantele atletilor mai bine decat alte bauturi sportive.

Atentie si la cina! Mananca echilibrat ca sa nu te ingrasi!

Senzatia de foame dupa sala – 3. Bea suficienta apa

Este posibil sa confunzi senzatia de foame dupa sala cu setea! Bea suficienta apa imediat ce termini antrenamentul daca simti ca ai ti-e foame sau ca ai manca ceva dulce! Apa este buna si pentru ca reduce apetitul!

Senzatia de foame dupa sala – 4. Ia o gustare satioasa inainte de antrenament

Cateodata senzatia de foame dupa sala apare si pentru ca n-ai mancat suficient pe parcursul zilei, iar antrenamentul te epuizeaza.

Daca mergi la sala dupa birou, incearca sa mananci inainte cu 30 de minute – o ora, o gustare satioasa: un bol cu fulgi de ovaz cu lapte sau iaurt. Iti vor calma foamea si iti vor da energie!

Senzatia de foame dupa sala – 5. Renunta la obiceiurile proaste!

Uneori, mananci dupa sala pentru ca asa te-ai obisnuit. Un smoothie cu fructe, consumat regulat, poate parea o idee buna, dar daca stai sa te gandesti mai bine, este chiar caloric si iti poate anula efortul depus!

Foto: Guliver