Trucuri de dieta care previn ingrasarea iarna

Silueta perfecta este aceea care ne multumeste, pe fiecare in parte. Nu e neaparat o silueta de fotomodel, ci mai degraba una armonioasa si intretinuta. Cei mai mari dusmani ai ei sunt alimentatia nesanatoasa si sedentarismul!

Multe femei sunt disperate sa dea jos 2-3-4 kilograme, puse pe negandite. Probabil ca doar ele vad ca s-au ingrasat sau, mai degraba, simt. Dar asta e de ajuns pentru a le scade considerabil moralul. Principalul vinovat pentru cresterea in greutate iarna este… temperatura scazuta. Metabolismul nostru intra intr-un fel de stare de conservare si incepe sa se “miste” mai greu. Rezultatul? Incepem sa ne ingrasam.

Silueta perfecta si dusmanii ei iarna: alimentele de tip “confort food”

Ca sa se incalzeasca, organismul ne cere mancare mai grea, de tipul “comfort food”. O mancare consistenta si satioasa, care ne face sa ne simtim mai bine, dar care ne creste stratul de grasime corporala. In acest ritm, silueta perfecta ramane o amintire placuta. Totusi, daca tii sub control ceea ce mananci, nu vei avea aceasta problema!

1. Nu sari peste micul dejun

Micul dejun iti pune metabolismul in miscare, iar daca obisnuiesti sa-l treci cu vederea, poti sa incurajezi si mai mult cresterea in greutate. Cand nu mananci, creierul transmite mesaje in restul corpului ca sa conserve energie, “semnalizandu-i” sa mentina depozitul de grasime intact.

2. Fa-ti poftele, dar cu o limita

Studiile sugereaza ca deprivarea de mancarurile care iti fac placere – chiar si cand consumi suficiente calorii – declanseaza mancatul excesiv. Recomandarea este sa savurezi cate putin din tot ceea ce iti place, astfel incat sa nu iei prea multe calorii. Concentreaza-te pe gustarile slabe in calorii!

3. Consuma alimente de tipul superfood

… care sunt foarte bogate nutritional si iti ofera vitaminele, mineralele, proteinele si fibrele de care ai nevoie ca sa fii satula si sa previi ingrasarea. Cartofii dulci, varza kale, quinoa, semintele de canepa, iaurtul grecesc, ovazul sunt cateva dintre alimentele pe care poti conta ca sa-ti mentii silueta perfecta iarna. De asemenea, include cat mai multe legume si vegetale in meniul zilnic!

4. Fa sport… afara

Desi iarna ne gasim o scuza in faptul ca este prea frig ca sa facem un drum pana la sala, specialistii ne incurajeaza sa renuntam la comoditate si sa facem sport in natura. Echipeaza-te corespunzator si iesi in parc la alergat sau mergi la patinoar (o ora de patinat are in jur de 450 de calorii). Aerul curat iti poate creste sansele sa te tii de sport, spun cercetatorii!

Foto: Guliver