Toate ne dorim sa slabim peste noapte si sa aratam perfect! Din pacate, o slabire rapida este putin probabila de pe o zi pe alta! Ti-am pregatit o lista cu cateva lucruri pe care NU trebuie sa le uiti atunci cand incepi o cura de slabire! Numai asa vei putea sa ramai motivata si sa-ti duci la bun sfarsit demersul!

E important sa fii constienta ca o slabire rapida e cam imposibila daca vrei sa fie si una sanatoasa. Sau, sa spunem ca poti slabi pe repede-inainte cateva kilograme bune, dar, pe termen lung, e o miscare proasta – te poti ingrasa la loc imediat.

Aici e vorba despre efectul yoyo: slabesti dintr-o data, dar din cauza unui regim alimentar foarte restrictiv, incepi usor-usor sa mananci si alimente pe care ti le-ai interzis. Riscul este sa te ingrasi la fel de repede cum ai slabit.

Slabire rapida vs. slabire sanatoasa

Ca sa nu ajungi in aceasta situatie, sfatul este sa alegi sa-ti impui sa slabesti treptat si sanatos. O slabire rapida iti poate face mai mult rau decat bine. Iata cateva trucuri ca sa poti sa ramai motivata in timpul curei de slabire pe care o tii.

Slabire rapida – Nu uita ca e nevoie de timp ca sa slabesti

Fii atenta la caloriile pe care le consumi zilnic si fa sport regulat, ca sa slabesti sanatos. O slabire de 1 kilogram pe saptamana este rezonabila! Poate ca nu inseamna prea mult pentru tine, dar in timp, daca te tii de regim, vei slabi suficient de mult! Ca sa slabesti sanatos, ai nevoie de cateva luni bune!

Inainte de a incepe orice cura de slabire, e important sa te gandesti la sanatatea ta!

Slabire rapida – Seteaza-ti realist scopurile!

Ok, vrei sa slabesti! Dar ca sa reusesti, e important sa-ti setezi realist scopul. Daca iti propui sa slabesti 4 kilograme in 2 saptamani, nu doar ca nu vei reusi, dar e posibil sa renunti de tot la regim fiindca vezi ca nu se poate!

Ca sa-ti reuseasca, ideal este sa faci pasi mici. Incepe prin a-ti seta scopuri saptamanale: sa mergi la sala de 3 ori pe saptamana, sa mananci salate in fiecare zi etc. E mai simplu sa reusesti la scara mica, iar asta te va motiva sa continui.

Slabire rapida – Fa-ti un jurnal alimentar

Te va ajuta sat ii mai usor socoteala caloriilor si alimentelor pe care le consumi. Noteaza in jurnal ce mananci zilnic (mic dejun, pranz, gustare, cina) si orele la care mananci. Dupa o saptamana, vei vedea ca e mai simplu sa identifici unde faci mici greseli in dieta: mananci prea mult la masa, mananci prea multe gustari. O data ce identifici greselile, vei putea sa le repari mai usor si sa slabesti!

Slabire rapida – Urmareste-ti progresul

Cand vezi rezultatele, e mai usor sa continui munca! Asadar, urmareste-ti parcursul: vezi de unde ai plecat si unde ai ajuns. Stabileste-ti in continuare teluri noi, astfel incat sa reusesti sa slabesti cat ti-ai propus.

Foto: Guliver