Delicioasele smochine proaspete sunt o delicatesa rara in comparatie cu bananele, strugurii si alte fructe care populeaza rafturile supermarketurilor. In schimb exista din belsug smochine uscate. Dar sunt oare ele la fel de bune? Am investigat problema!

Smochine proaspete sau smochine uscate? Iata ce beneficii au fiecare dintre ele!

Ce contin doua smochine proaspete

Delicioasele smochine proaspete au mai multe substante importante, dar valoarea lor nutritiva primara vine din fibre si potasiu. Doua smochine proaspete de dimensiuni mari au cam 90 de calorii si contin aproape 4 grame de fibre sau 15% din valoarea zilnica recomandata. Impresionant, nu? Asa zicem si noi. Ele furnizeaza, de asemenea si 8% din necesarul zilnic de potasiu, precum si 7% din necesarul zilnic de vitamina K si B-6.  Deoarece smochinele nu sunt o sursa importanta de proteine ​​sau grasimi, aproape toate de caloriile lor provin din carbohidrati. Doua smochine proaspete mari au aproape 25 de grame de carbohidrati.

Atentie: smochinele proaspete sunt unele dintre cele mai perisabile fructe. De aceea e indicat sa le cumperi cu cel mult o zi sau doua inainte de ziua in care intentionezi sa le mananci. Ce ar mai trebui sa stii atunci cand le alegi? Cu cat sunt mai coapte cu atat contin mai multi antioxidanti!