Mix de fructe, lactate si condimente care induc somnul

Un somn usor si lin, fara sa te chinui sa adormi sau fara sa te trezesti de cateva ori pe noapte, te-ar face fericita, stim asta. Fa-ti un smoothie pe baza de banana si lapte. Relaxeaza si elibereaza melatonina.

Smoothie-ul nu este o solutie salvatoare doar pentru vegetarienele care obosesc repede. Daca combini ingredientele potrivite, poti sa prepari un smoothie cu proprietati benefice pentru somnul de peste noapte.

Somn usor cu  ingredientele care activeaza melatonina!

Noteaza-le: o banana, cateva cirese (acum nu prea se gasesc pe piata, insa le poti inlocui cu o bucata mica de ananas sau cu doua-trei felii de portocale, au proprietati asemanatoare), un praf de nucsoara, putin lapte cald si o lingurita de miere. Le combini intr-un blender si vei obtine un smoothie cremos si gustos care iti poate imbunatati calitatea somnului.

Ideea este sa folosesti ingrediente care accelereaza producerea de melatonina. In cazul nostru: mierea si ciresele. Cu cat corpul va produce mai multa melatonina, cu atat vei putea sa te odihnesti mai bine. Asta pentru ca melatonina este un hormon care regleaza somnul, prin faptul ca reduce temperatura corpului si incetineste procesele metabolice.

Un sfat pe care il dau multi specialisti persoanelor care au probleme cu somnul, este sa doarma in intuneric profund. Lumina este un factor negativ pentru melatonina, pentru ca o reduce considerabil.

Lapte + banana = un duo relaxant care induce somnul

La fel de benefice pentru un somn usor si linistit este, insa, si laptele, de altfel, un remediu popular pentru odihna. Calciul din lapte ajuta la relaxarea corpului, iar triptofanul, un aminoacid, induce starea de somnolenta, dar ajuta si la producerea serotoniei. Fara suficienta serotonina, ne simtim stresati si agitati.

Iar aici intervin… bananele. Aceste fructe minunate sunt bogate, natural, in serotonina de care noi avem atata nevoie. In plus, sunt bogate in vitamine din grupa B-urilor, cum ar fi B6, care ajuta la o mai buna sintetizare a serotoniei din corp. Si sa nu neglijam nici nucsoara, care actioneaza ca un relaxant natural datorita proprietatilor usor sedative pe care le are.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver