Pregateste-te sa infrunti meniul sigura pe tine!

Dieta pe care o urmezi ca sa mai dai jos un kilogram-doua n-ar trebui sa-ti devina dusman atunci cand iei masa in oras. Si meniurile restaurantelor au o multime de optiuni sanatoase, insa ce trebuie sa inveti este cum sa nu pici prada tentatiei de a comanda ceva nepermis.

De cate ori tin o dieta ca sa slabesc, am o regula care vad ca functioneaza destul de bine: la inceputul regimului incerc sa ocolesc pe cat posibil restaurantele pentru ca stiu ca perioada de debut este si cea in care sunt foarte vulnerabila si pot sa clachez usor. Mai incolo, cand deja ma obisnuiesc cu dieta si tentatiile nu mai sunt atat de mari, imi permit cate un mic rasfat in oras, insa incerc sa fac cele mai sanatoase alegeri, care sa nu-mi pericliteze regimul alimentar.

Cred ca acesta este cel mai important lucru: sa reusesti sa mananci sanatos si adecvat cu dieta chiar daca nu iei masa la tine acasa. Iata cateva recomandari pe care le poti urma daca te afli intr-o astfel de situatie:

6 secrete care te vor ajuta sa te tii de dieta, fara sa te simti frustrata, cand iei masa in oras

1. Hotaraste dinainte locul unei vei lua masa

Mai toate restaurantele au o pagina web unde poti sa analizezi meniul. Fa o mica selectie cu cateva restaurante care iti plac si restrange cautarea pe baza meniului: vezi cam ce preparate se servesc si gandeste-te ce poti alege tu din meniul respectiv astfel incat sa mananci si ceva bun, dar care sa fie si sanatos. In principiu, in orice meniu gasesti salate, aperitive si chiar si feluri principale sanatoase.

2. Fii prima care comanda si nu te interesa de optiunile celorlalti

Daca iei masa cu mai multi prieteni, nu intreba in stanga si in dreapta care sunt optiunile celor de la masa pentru ca este posibil sa te influenteze preferintele lor mai putin sanatoase. Cand vezi ca ceilalti vor sa manance friptura cu cartofi prajiti, pestele tau pe gratar nu mai pare atat de delicios. Asa ca decide-te si fii prima care comanda ca sa nu te mai razgandesti.

3. Comanda mancare din sectiunea de aperitive

In general, aperitivele sunt mai mici ca si cantitate si gasesti o multime de variante sanatoase: bruschete, fructe de mare, salate. Daca ti se pare insa ca aperitivul este prea mic si nu te saturi cu el, poti comanda alaturi o salata de vara. Sau o alta varianta este sa comanzi o supa crema. Intreaba insa chelnerul daca contine sau nu smantana, pentru ca poate adauga destul de multe calorii la dieta.

4. Pune intrebari despre preparatul pe care doresti sa-l comanzi

In acest fel, vei reusi sa faci alegeri alimentare mai sanatoase. Spre exemplu, intreaba cum este preparat felul de mancare pe care il doresti, daca poate fi modificat (pestele prajit poate fi facut pe gratar?), ce fel de garnitura are preparatul si daca poate fi schimbata cu una de legume, cat de mari sunt portiile etc? Intreaba politicos si chelnerul te va ajuta sa faci cele mai bune optiuni!

5. Bea alcool cu moderatie sau chiar deloc

Si alcoolul ingrasa, iar daca tii o dieta nu prea are ce sa caute in meniu. Vinul, berea sau aratoasele cocktailuri contin o multime de calorii goale, foarte periculoase pentru silueta. Spre exemplu un pahar de vin de 150 de ml are nu mai putin de 150 de calorii! Cea mai sigura bautura ramane tot apa, asa ca nu o ocoli! Poti sa bei si limonada cu lamaie, insa fara zahar sau miere!

6. Invata sa mananci portii rationale de mancare

De regula, restaurantele servesc portii de mancare destul de mari (de doua-trei ori mai mult decat ai nevoie). Sfatul este sa nu mananci tot din farfurie. Poti fie sa imparti portia cu cineva de la masa, fie sa o iei la pachetel pentru animalul tau de companie! Mananca pana cand te simti satula, nu pana cand nu mai poti daca vrei ca dieta sa functioneze!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver