In jurul orei 15.00 esti la birou si ti se face somn de nu mai poti sa stai dreapta. Il poti contracara cu ajutorul catorva alimente energizante care-ti dau energie si puterea de a rezista pana la cina!

Poate la inceput incerci sa bei o cafea si sa mananci ceva plin de zahar, dar aceste doua lucruri te ajuta doar pe moment si probabil te vor “demola” in mai putin de o ora, potrivit mindbodygreen.com. Exista anumite alimente energizante care te scot din impas.

Cel mai bun antidot pentru somnul de dupa-amiaza este o gustare bogata in proteine si fibre. Proteinele „dau trezirea” pentru celulele din creier si te ajuta sa fii mai concentrata. Fibrele sunt descompuse dupa o vreme, asa ca iti incetinesc digestia si preintampina modificari in nivelul glicemiei.

Pentru a nu fi tentata sa consumi ceva nesanatos, cel mai bine e sa te duci la serviciu pregatita cu macar o gustare din lista de mai jos cu alimente energizante!

5 alimente energizante care-ti dau energie dupa-amiaza

1. Cocktail de creveti. Suna decadent, dar nu ingrasa. Are putine calorii si nu pica greu la stomac. Este o sursa buna de proteine. Poti sa mananci niste gazpacho alaturi de el, se vor potrivi de minune si vor face pranzul la birou sa semene cu cel intr-un restaurant de lux.

2. Budinca de dovleac. Este de fapt o combinatie intre piure de dovleac si iaurt grecesc. Contine fibre si e foarte satioasa. Poti adauga in ea un strop de scortisoara pentru o aroma mai specila si cu beneficii antiinflamatoare. Pentru extre proteine, poti pune deasupra amestecului nuci prajite.

Alimente energizante recomandate

3. Oua umplute cu humus. Fierbe ouale, taie-le in jumatate, scoate galbenusurile si pune humus in loc. Si putina paprika deasupra pentru un aspect apetisant! Asa consumi o doza dubla de proteine.

4. Smoothie de ceai verde cu mango. Ceaiul are jumatate din cantitatea de cofeina a unei cafele si il poti consuma dupa-amiaza fara teama de insomnie. Pune in blender o cana de ceai verde, putin iaurt, bucati de mango si gheata. Astfel vei avea in pahar si vitamine, minerale, antioxidanti si fibre.

5. Naut prajit. Mult mai bun decat chipsurile si la fel de crocant, nautul contine si proteine, si fibre. Il poti rontai pur si simplu. Dar il poti folosi si ca ingredient la salate si paste.

Daca vrei mai multa varietate, iti mai dam niste idei de gustari fara calorii.