Ce trebuie sa faci ca sa nu te ingrasi cind renunti la fumat

O lupta castigata nu inseamna si un razboi castigat. Chiar daca reusesti sa te lasi de fumat mai ai un hop de trecut: kilogramele in plus pe care le acumulezi dupa aceasta schimbare a stilului de viata. Relatia dintre tigari si silueta este insa controlabila cu conditia sa-ti impui cateva restrictii pana in momentul in care organismul tau isi va regasi echilibrul.

Daca esti curioasa sa afli care este motivul cresterii rapide in greutate nutritionistul Amanda Ursell a explicat fenomenul pentru cotidianul britanic The Sun: “Nicotina continuta de tigari creste arderile din organismul tau cu aproximativ 7 la suta, iar acest efect dureaza aproximativ 30 de minute dupa fiecare tigara. Cu cat este mai ridicata cantitatea de nicotina, cu atat efectul ei asupra metabolismului tau este mai puternic. In plus, fumatul induce senzatia de satietate si blocheaza actiunea substantelor din creier care stimuleaza foamea.”

Micul dejun e esential pentru cei care se lasa de fumat

Suna ca si cum aceasta batalie ar fi imposibil de castigat insa nu e chiar asa. Iata cateva idei pe care trebuie sa le pui in practica macar in primele cateva saptamani:

1. Conform nutritionistului Amanda Ursell este si o veste buna: persoanele care aleg sa renunte la tigari folosind plasturii antifumat au sanse mai mari sa scape cu silueta neafectata. Acestia reduc la randul lor apetitul si vei simti nevoia de mai putina mancare decat ai face-o in mod normal. Iar atunci cand esti invinsa de foame e ideal sa o potolesti cu doze mici, dar regulate de carbohidrati.

2. Micul dejun este esential atunci cand hotarasti sa te lasi de fumat. Daca nu iei prima masa a zilei, atunci pana la pranz organismul tau isi va cere nu doar portia zilnica de nicotina, ci va avea si un nivel scazut de zahar in sange. Pentru a preveni consumarea unei mese copioase,  prepara-ti un mic dejun sanatos la care poti adauga si un desert sarac in calorii.

3. Arunca din frigider alimentele bogate in calorii care te-ar putea tenta. Daca nu poti face asta pentru ca ele vor fi consumate de ceilalti membri al familiei, le poti aseza totusi intr-un sertar separat pe care sa nu-l deschizi pana nu depasesti acest obstacol.

4. Fa-ti o provizie cu gustari sanatoase si satioase. Include pe lista ta de cumparaturi: strugurii, iaurtul sarac in calorii, pungute cu migdale si tablete miniaturale de ciocolata neagra. Acestea iti vor fi niste aliati de nadejde in lupta cu diversele pofte zilnice.

5. Consuma intre 6 si 8 cani de fluide in fiecare zi ca sa-ti hidratezi organismul. Deshidratarea are efecte negative asupra starii tale de spirit, iar dupa cum probabil stii persoanele stresate au tendinta sa manance necontrolat. Nu e o idee sa renunti in acelasi timp cu fumatul si la consumul bauturilor pe baza de cafeina. Aceasta decizie iti va influenta la randul ei starea de spirit.

6. Sportul te va ajuta sa transformi relatia dintre tigari si silueta in una controlabila. Exercitiile fizice te ajuta sa diminuezi nivelul stresului, ele reprezinta antidotul perfect in timpul momentelor tensionate ale zilei si reduc semnificativ sansa acumularii de extrakilograme.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock