Acum, ca a venit vara, e o bucurie sa faci piata. Peste tot sunt fructe colorate, pline de vitamine. E timpul sa cumperi si sa incluzi afinele in alimentatia ta de zi cu zi pentru ca au multa vitamina C si niciun strop de colesterol.

Afinele proaspete sunt o gustare minunata pentru vara: dulci, suculente, pline de nutrienti. Afinele pot fi mancate simple sau incluse intr-o multime de retete.

O ceasca de afine proaspete contine 84 de calorii, 1,1 grame de proteine, 0,49 grame de grasimi, 21 de grame de carbohidrati, 3,6 grame de fibre si niciun strop de colesterol! Aceeasi ceasca iti asigura 24% din necesarul zilnic de vitamina C, 5% din cel de vitamina B6, 36% din cel de vitamina K. Afinele mai au calciu, potasiu, magneziu, fosfor, sodiu, mangan, zinc, cupru, fier, betacaroten, vitamina A si vitamina E, potrivit medicalnewstoday.com.

Unele studii au aratat ca antioxidantii din afine imbunatatesc sistemul nervos, noteaza whfoods.com. Exista dovezi care arata ca afinele imbunatatesc memoria. Un studiu realizat pe adulti cu o medie de varsta de 76 de ani a demonstrat ca rezultatele lor la anumite teste cognitive si de memorie s-au imbunatatit considerabil dupa ce au consumat zilnic afine timp de 12 saptamani. Iata care sunt cele mai importante 5 beneficii ale consumului de afine, potrivit Medicaldaily.com:

Afinele – 5  motive ca sa mananci afine mai des

Iti iei doza de vitamina C

O singura ceasca de afine iti asigura 25% din necesarul zilnic de vitamina C, care ajuta la formarea colagenului, mentine gingiile sanatoase si intareste sistemul imunitar. De asemenea, vitamina C reduce tensiunea intraoculara si scade riscul de glaucom.

Afinele si o inima sanatoasa

Bolile cardiovasculare reprezinta cauza numarul unu de deces in lume. Un studiu recent a aratat ca afinele pot reduce riscul de boli cardiace la femei, datorita continutului rodicat de antociani. Antocianii sunt coloranti naturali care lupta impotriva depunerilor de grasimi pe vasele de sange si mentin inima sanatoasa. Potrivit unui studiu, femeile care mananca afine de cel putin trei ori pe saptamana pot prezenta un risc mai mic de boli cardiovasculare.

Reduc riscul de cancer

Tot antocianinele, colorantii din afine, pot lupta impotriva radicalilor liberi si chiar pot bloca formarea celulelor canceroase, potrivit unui studiu.

Afinele si lupta cu afectiunile tractului urinar

Infectiile urinare sunt de zece ori mai frecvente la femei decat la barbati si mai mult de 50% dintre femei au, cel putin o data in viata, o astfel de infectie. Fructele si sucul de afine lupta impotriva acestor boli. Anumiti compusi din afine previn dezvoltarea bacteriilor care provoaca infectiile urinare si pastreaza vezica urinara sanatoasa.

Oase sanatoase

Fierul, fosforul, calciul, magneziul, manganul, zincul si vitamina K din afine, toate acestea contribuie la construirea si mentinerea unui sistem osos puternic. Fierul si zincul au un rol extrem de important in mentinerea elasticitatii oaselor si incheieturilor, iar vitamina K ajuta la absorbtia calciului, atat de important pentru sanatatea oaselor.

Cum sa consumi afinele

Cel mai bine este sa manaci afinele proaspete, dar e important sa stii ca aceste fructe pot fi congelate fara a afecta proprietatile lor antioxidante.

Poti sa pui afine proaspete in micul dejun cu cereale, peste wafe, clatite sau iaurt. Fa-ti un smoothie cu afine proaspete sau congelate si lapte sau iaurt degresat. Amesteca afine proaspete sau uscate in salata verde, alaturi de nuci si branza. Presara-le in briose sau paseaza-le cu putina apa si foloseste acest amestec ca sirop deasupra unei felii de prajitura.

Acum ca stii cat de importante sunt afinele in dieta, iata si cum le poti savura sub forma unui smoothie delicios!

Foto: Guliver