Te-ai ferit pana acum sa cumperi unt de migdale din cauza pretului destul de piperat? Daca nu te-ai gandit deja la urmatoarea alternativa, ia-o in considerare: fa-ti singura untul de migdale in casa! Merita sa-l ai la indemana fiindca e sanatos si il poti folosi la o multime de gustari.

Noi preferam sa facem unt de migdale in casa fiindca e chiar mai bun decat cel din comert. Motivele sunt evidente: cand il prepari tu, poti controla toate ingredientele folosite. Deci, adio, E-uri si conservanti!

Cea mai simpla reteta de unt de migdale se face doar din migdale si putina sare. Pentru un borcan de 450 de grame de unt, ai nevoie de 3 cesti de migdale crude si ¼ lingurita de sare. Si de un blender puternic.

Reteta de unt de migdale in doar 15 minute

Pune migdalele in blender si pulseaza-le in jur de 10 minute. Din cand in cand, opreste blenderul si curata peretii cu o spatula. Vei vedea ca la inceput, migdalele vor forma o bila solida. Continua sa le mixezi pana cand isi elibereaza uleiurile si se transforma intr-o pasta moale (15 minute in total). Adauga sarea la final.

Inainte de a face untul de migdale, e indicat sa tii migdalele la inmuiat, noapte de dinainte.

Poti pastra un borcanle cu unt de migdale si la birou, in frigider!

Unt de migdale – Trucuri: poti folosi si migdale prajite in cuptor in loc de migdale crude; poti adauga nectar de agave, miere sau sirop de artar dupa gust daca simti nevoia de un unt de migdale mai dulce; poti dilua untul de migdale cu putin ulei de cocos daca este prea solid.

Da-i o sansa acestui unt de migdale! Este foarte sanatos si e bine sa-l ai la indemana cand iti faci gustari. Iata cateva motive care speram ca te vor convinge: untul de migdale este bogat in proteine (aviz, vegetarienilor), contine grasimi bune care scad colesterolul, are in compozitie multa vitamina E, care lupta cu radicalii liberi din corp, si este si o sursa buna de magneziu (45 de mg la o lingura!).

Unt de migdale – Cum il poti savura

Pune 1 lingura de unt de migdale pe o felie subtire de paine integrala si savureaza gustarea atunci cand ti se face foame dupa masa de pranz. Este foarte satioasa.

Adauga-l in smoothie-uri cu banane – un astfel de smoothie este numai buna inainte sa mergi la sport.

Foloseste-l pe post de humus pentru legume (dar alege varianta sarata, fara indulcitor).

Foto: Guliver