Lucrezi din greu la sala sau alergi in parc zeci de kilometri si, totusi, nu reusesti sa slabesti? Nu te mai concentra asupra exercitiilor. Sunt si alte lucruri de care trebuie sa tii cont… Dieta de slabire iti spune ceva?

Daca vrei sa slabesti, nu te mai concentra atat de mult asupra antrenamentelor. Nu, asta nu inseamna sa nu faci sport, dimpotriva. Dar, pentru ca exercitiile sa dea rezultate, trebuie sa iti muti atentia asupra altor lucruri, ca de exemplu o dieta de slabire.

Iata ce trebuie sa faci daca vrei sa iti atingi obiectivul legat de greutate si, mai ales, daca vrei sa ramai la acea greutate.

Dieta de slabire e foarte importanta

Dieta de slabire – 1. Constientizeaza ca slabitul are legatura cu dieta

Ia decizii clare legate de felul in care mananci, pentru ca, atunci cand primesti prea multe informatii despre tot felul de diete, sunt marti sanse sa te simti coplesita, noteaza mindbodygreen.com. Stii despre ce este vorba. Iti propui sa slabesti si sa iti tonifici musculatura, sa dormi cel putin opt ore neintrerupt in fiecare noapte, sa reduci nivelul de stres si sa nu mai consumi zahar. Totul dureaza… Cat? Aproximativ doua ore? Apoi cedezi tentatiilor de orice fel si, eventual, mananci o inghetata, in timp ce iti juri ca maine o iei de la capat cu dieta de slabire.

In ritmul asta nu merge prea bine, nu-i asa? Dieta este esentiala cand vrei sa slabesti, asa ca e nevoie sa te concentrezi asupra ei. Este cel mai complucat lucru pe care il ai de facut atunci cand vine vorba de slabit, in timp ce exercitiile sunt importante pentru controlul greutatii pe termen lung si pentru starea generala de sanatate.

Dieta de slabire – 2. Curata-ti dieta pas cu pas

Prima data, organizeaza-ti dieta de slabire: redu zaharul din alimentatie, renunta la alimentele procesate, fii atenta la intolerantele alimentare. Abia apoi concentreaza-te asupra exercitiilor.

Poti incepe cu zaharul. Renunta treptat la acesta prin eliminarea din alimentatia zilnica a produselor cu un continut ridicat de zahar. In primul rand, nu mai bea sucuri din comert, chipsuri si snacks-uri de niciun fel. Apoi, invata sa citesti etichetele produselor de pe rafturi. Unele au zaharuri ascunse. Dupa aceea, ai grija la ce mananci daca ai vreo banuiala ca ai avea intoleranta la gluten, lactoza sau altfel de intoleranta. Produsele cu gluten sau lactoza pot bloca incercarea ta de a slabi, daca ai astfel de intolarante.

Dieta de slabire – 3. Dupa planul alimentar, fa-ti un program consistent de exercitii

In cele din urma, acorzi atentie si exercitiilor fizice. Dar, atentie, nu vrei sa slabesti fara a-ti intari masa musculara. Chiar daca crezi ca arati bine, lipsa unor exercitii adecvate te face vulnerabila in fata mai multor tipuri de boli. Un antrenament potrivit te va ajuta sa fii slaba, tonifiata si cu o musculatura bine definita. Pe termen lung, exercitiile potrivite sunt extrem de importante pentru ca ajuta la arderea grasimilor si iti intaresc metabolismul, in asa fel incat sa elimini mai mult din caloriile consumate peste zi.

Chiar si asa, nu iti planifica un antrenament extrem de dificil, cu gandul ca te epuizezi si apoi stai pe canapea si vezi grasimile topindu-se. Fa-ti un program pe termen lung, care sa nu te stoarca de energie de la primele doua sedinte. Corpului tau trebuie sa ii faca placere sa se antreneze, asa ca nu il epuiza.

Sunt o multime de tipuri de exercitii si, poate, nu le-ai gasit de prima data pe cele mai potrivite tie. Experimenteaza pana te vei simti confortabil cu tipul de antrenament ales. Atunci va da rezultate, iar tie iti va placea sa il practici pe termen lung.

Nu uita ca o dieta de slabire sanatoasa, exercitii sustinute si constante si un program de somn adecvat sunt cei trei factori care duc in mod sigur la pierderea rapida in greutate.

Foto: Guliver