Ti se pare complicat sa mananci grau bulgur? Nu e! Inlocuieste orezul sau cuscusul in orice reteta si are efecte mai bune pentru sanatate!

Graul bulgur e un aliment de baza in Orientul Mijlociu. Din el se face traditionalul tabouleh si diferitele feluri de pilaf. E satios, are o textura elastica si moale, gust de nuca si e foarte popular si in Statele Unite.

Daca pana acum nu ai consumat grau bulgur, e cazul sa incepi sa o faci, pentru ca e bogat in vitaminte si nutrienti. Mai bogat decat faina de grau, care isi pierde mult din proprietati. Cand te gandesti daca sa mananci sau nu grau bulgur, ia in calcul faptul ca este slab in grasimi, bogat in fibre si minerale. Este, per total, o alegere alimentara sanatoasa.

Efecte pentru sanatate

E un bun antiinflamator. Daca mananci grau bulgur, e posibil sa atenuezi inflamatiile cronice, scrie Livestrong.com.

Consumul de grau bulgur, de asemenea, reduce riscul de aparitie a calculilor biliari. Fibrele insolubile din graul integral ajuta alimentele sa se deplaseze mai rapid prin intestine. Reduc secretia bilei si ajuta corpul sa foloseasca insulina mai eficient. Bulgurul scade trigliceridele sau grasimile nesanatoase din sange. Toate aceste beneficii pot duce la reducerea riscului de a face calculi biliari.

In plus, daca mananci constant grau bulgur, posibilitatea de a face cancer se reduce. Fibrele din cerealele integrale, cum este acest tip de grau, te pot feri de cancer, dupa cum a aratat un studiu publicat in 2007 in “Jurnalul International de Epidemiologie”. Cercetatorii au aflat ca femeile care se afla la premenopauza si au o dieta bogata in fibre au un risc mai mic de a face cancer la san.

Cum sa consumi grau bulgur mai des

Pune grau bulgur negatit in retetele preferate si fierbe-l la foc mic pana cand se inmoaie. Il poti folosi ca garnitura, in loc de orez brun, orez alb, cuscus sau alte cereale. Pune un pumn de bulgur fiert intr-o salata verde, ca sa o faci mai satioasa sau amesteca grau bulgur cu legume si leguminoase sotate, pentru un pranz consistent.

Graul bulgur poate fi macat si la micul dejun, tot fiert, alaturi de alune, nuci si fructe proaspete.

Graul bulgur are mai multe tipuri de vitamine B, fier, mangan si magneziu. O cana de bulgur are 151 de calorii si 5.6 grame de proteine. O singura cana de grau bulgur are 33,8 grame de carbohidrati, ceea ce reprezinta 26% din necesarul zilnic, de 130 de grame.

Acum ca stii de ce si cum sa mananci grau bulgur, afla si cateva idei de Dressinguri care nu ingrasa in salate.

FOTO: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!