gustari sanatoase ricotta cu rodie

Un stil de viata agitat inseamna o dereglare a ritmului de alimentatie: intre obligatiile zilnice, cu greu poti strecura cele trei mese obligatorii! Alternativa o reprezinta niste gustari sanatoase, usor de facut, dar satioase, care iti potolesc foamea fara sa-ti compromita sanatatea sau silueta.

Cand auzi “gustari sanatoase”, la ce te gandesti? Branzeturi light, seminte, batoane proteice facute in casa, “minuturi” cu legume sau salate? Stii “refrenul” asta pe de rost si parca ai mai manca si altceva, nu?

Pentru ca poate fi plictisitor sa mananci sanatos – cand sanatos inseamna fara grasimi, fara zaharuri, fara carbohidrati, fara, fara, fara toti acei compusi care dau savoare produselor – iti vin in ajutor cu trei idei ingenioase. Fara sa fac rabat de la un gust placut, pentru ca – o sa vezi – dupa ce le prepari prima data, o sa tot faci asta: cine poate sta departe de niste gustari sanatoase, rapide si delicioase?!

3 variante de gustari sanatoase gata in 5 minute

Cele trei retete pe care ti le propun sunt – generic – niste sandvisuri. Nu te speria: daca asociezi sandvisul cu doua felii de paine intre care se lafaie, in ciuda eforturilor tale de a slabi, tot ce e mai periculos pentru silueta, acum e momentul sa dai o noua definitie acestui concept. Pentru ca exista sandvisuri si sanatoase, si cu putine calorii. “Vina” o poarta crackersi din faina integrala, care au foarte putine calorii!

Cand nu ai timp sa iei o masa ca la carte, nu te repezi la o ciocolata, nu manca fast food si, in niciun caz, nu te infometa. Daca sari peste masa de pranz cu gandul ca vei recupera la cina, dupa ce iti termini toata treaba de la birou, iti vei sabota nu numai silueta, ci intreaga sanatate! Adu-ti aminte de aceste gustari sanatoase.

1. Sandvis cu ricotta si rodie

gustari sanatoase ricotta cu rodie

Ingrediente: o lingura de ricotta si un pumn de seminte de rodie

Unge crackersii cu un strat generos de ricotta, pune peste, din belsug, semintele de rodie si, pentru un gust mai bogat, presara oregano si piper. Combinatia e foarte fresh si, dincolo de gust, e foarte sanatoasa. Rodia are un continut ridicat de vitamina C si de antioxidanti, plus fibre, potasiu si fier. Ricotta e cel mai slab sortiment de branza (e preferabil chiar si branzei cottage) fiind foarte saraca in grasimi si calorii. Astfel nu iti periclitezi dieta, iti potolesti foamea si beneficiezi de un aport esential de fibre.

2. Sandvis cu creveti si avocado

gustari sanatoase creveti cu avocado

Ingrediente: o jumatate de avocado, creveti decorticati, lime

Daca simti ca ai ramas fara energie si mai ai multe ore de munca inainte, combinatia de creveti si avocado e “medicamentul” ideal. Pune pe un biscuite integral o felie de avocado. Unge-o cu putin ulei de masline si nu te zgarci cu piperul. Apoi asaza un crevete peste si stoarce cateva picaturi de lime pe deasupra.

Imi lasa gura apa numai cand ma gandesc! Avantajul insa nu tine numai de gust, ci de beneficiile pe care combinatia aceasta o are asupra corpului: avocado este un superaliment (sursa de acizi grasi esentiali, acid folic, proteine, fibre), iar crevetii sunt foarte valorosi nutritional – contin fier, seleniu, acizi grasi Omega 3 si grasimi bune, mononesaturate.

3. Sandvis cu mar si unt de arahide

gustari sanatoase cu mar si unt de arahide

Ingrediente: doua linguri de unt de arahide, un mar

Daca ar trebui sa fac un clasament cu gustari sanatoase si delicioase, cred ca aceasta ar fi pe primul loc. Are un gust foarte, foarte fresh, marul in combinatie cu savoarea arahidelor e… “curcubeu pe cerul gurii”, vorba reclamei! Nici macar nu e mare filosofie: unge un cracker cu unt de arahide, pune o felie de mar deasupra (mie cel mai bine mi se pare ca se potrivesc merele verzi) si musca! Mmmmm!!!

In plus, aceasta gustare e si foarte satioasa. Untul de arahide e bogat in proteine, grasimi mononesaturate (care reduc riscul de boli cardiovasulare si diabet de tip 2), minerale, resveratrol (un produs natural antimicrobian care sporesc protectia impotriva bacteriilor si virusurilor), potasiu si calorii, iar marul completeaza lista de avantaje cu vitamine si fibre.

Foto: Guliver.