Iti duci viata la birou, intre micul dejun, pranz si gustarea de dupa- amiaza. Practic, cea mai mare parte din viata ta se petrece la serviciu, asa ca, daca iti doresti o viata sanatoasa, nu iti ramane decat sa iei in considerare cele cateva idei de gustari sanatoase la birou pe care ti le propunem.

Unele gustari sanatoase la birou pot fi tocmai ingredientul secret care poate ajuta anumite persoane sa ajunga la greutatea ideala, chiar daca nu prea fac multa miscare. Aceasta in ciuda faptului ca multi medici nutritionisti recomanda excluderea gustarilor dintre mese, ei considerand ca, in caz contrar, aportul zilnic de calorii poate scapa de sub control.

Regula de baza este ca mesele principale sa fie separate de gustari. Intotdeauna este bine sa existe o distanta de o ora sau doua intre consumul lor, iar fiecare gustare nu trebuie sa depaseasca 100 de calorii.

Alimentele consumate intre mese, cele care furnizeaza proteine, fibre si vitamine (mai putin grasimi saturate si zaharuri), reduc aportul caloric total, intrucat alunga senzatia de foame si ajuta la reducerea portiilor de la mesele principale.

De asemenea, se spune ca legumele si fructele nu tin de foame, si, deci, nu te fac sa fii productiva la birou. Dar sunt sanatoase si recomandate de catre nutritionisti.

Nucile, regine pentru gustari sanatoase la birou

Cand vorbim, insa despre nuci, lucrurile stau un pic altfel. Daca ar fi sa facem un top al alimentelor ce constituie gustari sanatoase la birou, nucile ar fi pe primul loc. Motive sunt numeroase pentru a sustine aceasta convingere.

Nucile au numerosi compusi antioxidanti, numiti polifenoli, care contribuie la imbunatatirea nivelului colesterolului, scazand astfel nivelul stresului oxidativ si, implicit, riscul de boli cardiovasculare. Dintre toate fructele oleaginoase, doar clasicele nuci sunt o adevarata bogatie de polifenoli.

Totodata, ele contin acizi grasi polinesaturati, acele grasimi esentiale care imbunatatesc metabolismul si care determina senzatia de satietate. In plus, nucile contin doar o cantitate infima de sare.

Un studiu recent arata ca este suficient sa consumi sase-sapte nuci zilnic pentru a te bucura din plin de beneficiile lor.

Fructele si legumele care te tin in forma

Insa, asa cum aminteam, nu doar nucile fac parte din gustarile pe care le poti avea la birou. Exista si fructe si legume care iti asigura nu doar un plus de sanatate, ci si un important aport energetic.

Telina, feliile de ardei verde sau rosu, floretele de brocolli sau conopida pot fi consumate ca gustare cu 2 linguri de humus (pasta de naut) sau unt de arahide. Gustarea in cauza contine vitamine, minerale, antioxidanti si acizi grasi omega-3, care ajuta la aparitia senzatiei de satietate si la accelerarea ratei metabolice.

Daca ai la dispozitie un blender, iti poti face gustari sanatoase la birou din fructe si legume proaspete. Sucul de rosii furnizeaza licopen, un antioxidant puternic care va protejeaza de numeroase tipuri de cancer. Sucul de telina, sfecla rosie, morcovi sau alte legume preferate furnizeaza carbohidrati complecsi, fibre, vitamine si antioxidanti pretiosi, astfel incat fiecare gustare sa fie un cec in alb pentru sanatate.

Gustari sanatoase la birou sunt si caisele deshidratate si migdalele. 7 jumatati de caise deshidratate si 7 migdale pot fi formula magica a unei gustari echilibrate, care nu predispune ingrasarii, potoleste senzatia de foame si aduce numai beneficii starii de sanatate pe termen lung.

De asemenea, floricelele de porumb preparate fara ulei sunt gustari slab calorice, care alunga cu rapiditate foamea, prin continutul lor bogat in fibre alimentare. Daca nu apreciezi gustul lor natural, poti folosi ulei de rapita, pentru a le adauga un plus de gust. Evita sa presarii sare si sa consumi popcorn care se prepara la cuptorul cu microunde.

Foto: Guliver