Ai invatat sa mananci sanatos si nu incalci nicio regula, dar tot te-ai ingrasat. Superalimentele pot fi prea hranitoare daca nu respecti cantitatile.

Imagineaza-ti numai. Esti mandra de tine pentru ca azi ai mancat un smoothie proteic la micul dejun, un avocado urias si salata de quinoa la pranz, ai mancat punguta cu nuci pe care o aveai in sertarul de la birou si briosa raw vegana pe care o pastrai pentru cand ti se face foame. E doar un scenariu. Poate ca tu ai mancat altceva, la fel de sanatos. Si faptul ca ai mancat sanatos te lasa cu impresia ca ai facut totul corect.

Sa mananci sanatos nu inseamna sa tii dieta

Dar sa mananci sanatos nu inseamna ca urmezi o dieta de slabit. Avocado e bun penru antioxidanti si mineralele pe care le contine, dar nu si pentru numarul de calorii si grasimile din el. Dupa ce mananci ani la rand produse procesate si ultra-rafinate, alimentatia sanatoasa e o alinare pentru corpul tau. Pana cand incepi sa te ingrasi.

Daca mananci sanatos nu inseamna ca trebuie sa ignori celelalte reguli de alimentatie.

“Superalimentele sunt alimente din care ai nevoie de o cantitate mica. De exemplu, chlorella. Un sfert de lingurita pe zi e suficient”, spune Morgaine Gaye, specialista in alimentatie.

Adevarul este ca sa mananci sanatos nu inseamna ca mananci fara calorii. De fapt, in multe cazuri, alimentele sanatoase au mai multe calorii. Si, pentru ca nimeni nu iti spune cat anume sa mananci din aceste superalimente, s-ar putea sa te ingrasi, scrie Womenshealthmag.

Atentie la smoothie!

Fii foarte atenta cand faci smoothie-uri. Nu pune in ele chiar de toate: unt de arahide, pudra proteica, lapte de migdale si jumatate de avocado. O sa fie o bomba de calorii intr-un pahar. Smoothie-urile ascund o multime de calorii. Daca vrei sa slabesti, evita superalimentele cu un continut caloric mare. Nu manca multe nuci, nu manca prea multe fructe, nu pune mult ulei de masline, nici mai mult de jumatate de avocado pe zi.

Pastreaza un echilibru

Dar nu toate superalimentele sunt la fel. Asa ca fii atenta la retete, atunci cand le folosesti. Cand zaharul si grasimile se intalnesc in aceeasi reteta, nu e bine. Chiar daca e vorba de zaharuri naturale si grasimi sanatoase.

Asadar, daca mananci sanatos nu inseamna ca trebuie sa ignori celelalte reguli de alimentatie: ai grija la marimea portiilor, limiteaza grasimile si carbohidratii. Daca mananci sanatos nu inseamna ca poti manca de doua ori mai mult.

Si daca esti vegana trebuie sa fii atenta la marimea portiilor. Chiar daca iti iei proteinele din leguminoase, fasole sau cereale integrale, trebuie sa controlezi cat iti pui in farfurie. Ai grija si la modul in care combini alimentele. Nu manca proteine si cereale la aceeasi masa. In plus, ca vegetariana, trebuie sa fii foarte atenta la cantitatea de nuci si seminte pe care o consumi.

Superalimentele sunt insa lucruri pe care nu le poti manca in cantitate foarte mare, pentru ca au tendinta sa nu aiba un gust prea bun. Doar daca nu sunt pline de zahar si grasimi. Dar ciupercile reishi, spirulina, chlorella, boabele de cacao nu au un gust prea grozav simple.

Acum ca stii ce greseli faci chiar si cand mananci sanatos, afla Cum sa iei startul corect cand incepi alimentatia vegetariana.