Mancaruri sanatoase pentru sarbatori

In perioada Sarbatorilor este important sa prepari mancaruri sanatoase. Chiar daca diferitele preparate din carne de porc sau dulciurile specifice sezonului te fac sa uiti de regimul alimentar, ar fi mai bine sa tii cont de cateva trucuri care te invata sa gatesti sanatos. Chiar daca vei mai incalca cateva reguli de nutritie, vei avea constiinta impacata.

La prepararea diferitelor mancaruri, opteaza pentru ingrediente mai sanatoase. Poti folosi produse lactate cu un continut slab de grasimi sau poti folosi indulcitori naturali, precum mierea.

De Sarbatori, alege cele mai bune ingrediente naturale pentru mancaruri sanatoase!

1. Gatesti legume, gatesti sanatos!

Este adevarat ca in aceasta perioada poftesti la tot felul de preparate din carne de porc sau la deserturi specifice sezonului, dar poti sa alternezi aceste preparate cu mancaruri sanatoase.  Platourile cu cruditati sau salatele de sezon pot fi o buna alternativa. In plus, poti asezona legumele cu diferite sosuri sau otet balsamic. Zeama de lamaie ofera un gust bun salatelor, iar ciupercile fierte sau pe gratar pot fi foarte delicioase. O alta alegere buna ar fi branza foarte slaba.

2. Evita sa mananci la restaurant

Desi pare alegerea cea mai simpla, mancarea din resturante nu este la fel de gustoasa precum cea preparata in casa. Poti opta pentru retete simple, dar pline de savoare. Indiferent unde alegi sa iti petreci Sarbatorile, este bine ca acestea sa nu te ia pe nepregatite. O rulada din piept de curcan sau o supa crema de legume ar putea fi o alegere sanatoasa. Nu uita ca poti prepara acasa si cateva bauturi sanatoase.

Painea din grau integral sau din porumb este o alegere sanatoasa!

3. Nu este necesar sa renunti complet la paine

Desigur, sa renunti sa mai consumi paine alba poate fi alegerea cea mai simpla, dar nu este suficient. Chiar daca vrei sa trisezi putin de Sarbatori, gandeste-te ca iti afectezi singura silueta. Daca nu poti elimina complet painea din meniul tau, poti opta pentru cea din grau integral sau din porumb. Este o alegere sanatoasa si hranitoare. La fel poti proceda si in cazul orezului, il poti inlocui pe cel clasic cu cel brun.

4. Atentie ce consumi!

Persoanele care au un stil de viata sanatos opteaza pentru alimente neprocesate, cum ar fi fructe, carne, peste sau alimente cu un continut slab de grasimi. In schimb, in perioada sarbatorilor, fac o exceptie si consuma si alte alimente. Totul tine de cantitate. Poti sa iti faci cateva placeri, dar trebuie sa ai mare grija sa nu exagerezi.

Sarbatorile de iarna pot fi un bun prilej si pentru a prepara mancaruri sanatoase pentru copii sau mancaruri sanatoase din legume. Indiferent ce alegi sa mananci, este important sa tii cont si de sfaturile de nutritie.

Foto: Guliver