Sigur ai auzit tot felul de mituri despre combinarea alimentelor, cum ar fi sa nu mananci alimente care contin proteine si alimente care contin amidon la aceeasi masa, pentru ca te vei ingrasa. De fapt, conteaza doar numarul caloriilor!

Unele diete incurajeaza consumul de alimente care contin amidon, grasimi, vitamine sau proteine in anumite combinatii. Cei care sustin aceste diete cred, de exemplu, ca daca mananci fructe cu amidon sau cu proteine, fructul va fermenta in stomac, iar asta va duce la absorbtia deficitara a substantelor nutritive. E posibil sa existe beneficii legate de felul in care amesteci mancarea in farfurie, in sensul ca iti poate influenta alegerile alimentare si marimea portiilor. Exista insa si mituri despre combinarea alimentelor.

Mituri despre combinarea alimentelor legate de reducerea toxinelor

Unii oameni cred ca, daca mananci alimente in combinatii “gresite”, cum ar fi cele bogate in proteine si cele bogate in amidon – inclusiv paine si orez – o sa cresti nivelul de toxicitate din sistemul digestiv. Printre cele mai cunoscute mituri despre combinarea alimentelor se afla faptul ca, daca mananci alimente cu proteine in combinatie cu alimente bogate in grasimi – uleiuri sau nuci – vei reduce toxinele.

Reducand toxinele, scazi riscul de inflamatii, infectii si alte boli. Dar, potrivit dieteticianului Roberta Larson Duyf, a manca alimente in anumite combinatii si a le evita pe altele nu reduce toxinele si nici nu imbunatateste digestia. Ea a spus, pentru Livestrong.com, ca sistemul digestiv al omului este creat incat sa digere o gama larga de alimente, indiferent de combinatie. Ea mai spune ca toxinele pot fi reduse daca ai o igiena potrivita, daca eviti fumatul si daca mananci alimente bogate in antioxidanti, cum sunt fructele si legumele.

Slabesti sau nu?

Multi nutritionisti promoveaza mituri despre combinarea alimentelor spunand ca in felul acesta poti sa reduci pofta de mancare si poti slabi. Roberta Larson Duyf crede insa ca aceste idei sunt false. O metoda sigura si dovedita prin care poti slabi este consumul redus de calorii. Deci adopta o dieta echilibrata din punct de vedere nutritiv, dar cu mai putine calorii, si vei slabi!

Ca sa nu mai ai pofta mereu sa mananci, cel mai bine este sa iti gestionezi problemele legate de stres, care pot duce la consumul de alimente pe fond emotional. De asemenea, daca vei manca mai multe fibre din fructe, legume si cereale, dar si alimente bogate in proteine – lactate si peste – o sa te simti satula mai mult timp.

FOTO: Guliver

Citeste si: 5 plante care te ajuta sa pierzi in greutate