Momentul potrivit pentru micul dejun e unul mai special pentru persoanele care fac sport dimineata. Depinde si de preferinte, dar si de tipul de activitate pe care il faci!

Asa cum stii, micul dejun e cea mai importanta masa a zilei. Dupa sapte-noua ore de somn, cum e recomandat sa dormi, e bine sa te incarci cu energie pentru restul zilei. Dar cand e momentul potrivit pentru micul dejun, in caz ca esti dintre persoanele care prefera sa faca miscare dimineata?

Momentul potrivit pentru micul dejun este cu o ora inainte de a incepe sa faci miscare, potrivit Mayo Clinic. Astfel, organismul tau o sa aiba suficient timp pentru a digera, dar te vei simti si satula, iar nivelul de glucoza din sange va fi echilibrat, cat sa poti face miscare.

Care e legatura dintre sport si ora la care iei micul dejun

„Dupa un mic dejun sanatos, zaharul din sange creste putin, dar corpului ii va lua putin timp ca sa il absoarba. Pentru cei care nu fac sport in zori, nu e prea important cand iei prima masa a zilei”, este de parere Eric Rimm, medic si profesor de epidemiologie si nutritie la Harvard School of Public Health, potrivit Elitedaily.com.

Exista studii care spun ca micul dejun ii ajuta pe copii sa se concentreze mai bine si sa aiba energie la scoala, deci el ar trebui consumat la prima ora a zilei. Dar, cand vine vorba de momentul potrivit pentru micul dejun in cazul adultilor, acesta variaza in functie de preferinte si obiceiuri.

Totusi, ora micului dejun devine mai importanta atunci cand faci sport dimineata, pentru ca vei consuma mai multa energie decat daca ai sta sa iti bei cafeaua uitandu-te pe retelele de socializare. Ai nevoie de substante nutritive pentru activitatea fizica, chiar daca este moderata sau intensa.

Care este momentul potrivit pentru micul dejun?

Daca faci o plimbare mai alerta sau exercitii usoare cu greutati, o gustare sau un mic dejun usor iti vor permite sa nu te simti slabita. Daca mananci ceva usor la micul dejun, cum ar fi un iaurt mic, putina paine prajita sau o banana si cateva nuci, ai putea manca chiar cu o jumatate de ora inainte de a-ti face exercitiile matinale, nu neaparat cu o ora inainte.

Daca, in schimb, ai de gand sa faci exercitii mai intense sau un antrenament pentru un semi-maraton, vei avea nevoie de ceva mai multa mancare. Cum ar fi un bol cu fulgi de ovaz, iaurt si mai multe fructe sau un smoothie plin cu proteine cu o ora inainte de a te apuca de treaba. Daca depui mult efort, vei vrea sa mananci ceva nutritiv si delicios si dupa ce faci sport.

In general, cand trebuie sa mananci inainte de a face miscare, e recomandat sa consumi portii mici, ca sa nu te simti prea plina. Nu te forta sa termini din farfurie! Daca nu ti-e foame, nu trebuie sa termini toata portia! Daca nu poti sa mananci dimineata, ia macar o gustare care sa iti dea putina energie, cum ar fi ciocolata cu lapte, un amestec de orez aromat imbunatatit cu proteine sau un suc de grapefruit.

FOTO: Guliver

Citeste si: 3 retete de mic dejun pentru un abdomen plat.