Noi beneficii ale dietei mediteraneene

Cu siguranta stii deja ca dieta mediteraneana are numeroase beneficii pentru sanatatea inimii, insa, recent, oamenii de stiinta au descoperit noi beneficii ale dietei mediteraneene, scrie health.com. Acum, acestia confirma ca dieta are beneficii si pentru sanatatea creierului.

Aceste noi beneficii ale dietei mediteraneene nu au fost valabile exclusiv pentru persoanele in varsta. In cadrul studiilor efectuate, s-a putut observa o imbunatatire a scorurilor cognitive la persoanele cu varste cuprinse intre 19 si 40 de ani.

Noi beneficii ale dietei mediteraneene

Studiul privind beneficiile dietei mediteraneene a fost publicat in revista Frontiers in Nutrition (n.r. Frontiere ale Nutritiei) si a cuprins 18 lucrari publicate intre anii 2000 si 2015. S-a analizat efectul dietei mediteraneene asupra proceselor cognitive de-a lungul timpului. Toate constatarile au fost impresionante: 13 studii au descoperit o legatura intre dieta mediteraneana si sanatatea creierului, inclusiv imbunatatirea memoriei.

De asemenea, unele studii au scos la iveala noi beneficii ale dietei mediteraneene si au aratat ca la cei care adopta un astfel de regim sanatos exista un risc mai mic de aparitie a bolii Alzheimer.

Rezultatul cel mai surprinzator, spune autorul studiului, Roy Hardman, este ca aceste efecte pozitive au fost descoperite la oameni din intreaga lume. Cercetarile au avut loc in Franta, Statele Unite, Spania, Suedia si Australia.

“Indiferent daca esti sau nu localizat in ceea ce este considerata a fi regiune mediteraneana, efectele pozitive ale acestei diete sunt similare in toate documentele evaluate”, a declarat Hardman.

Printre aceste noi beneficii ale dietei mediteraneene se numara si reducerea inflamatiilor, imbunatatirea nivelului de minerale si vitamine, scaderea colesterolului si stimularea metabolismului. Unele studii sugereaza ca aceasta dieta incetineste si procesul de imbatranire si are afecte pozitive asupra sanatatii digestive.

Dieta mediteraneana previne aparitia unor boli cronice

Printre regulile de baza ale dietei este si faptul ca se recomanda un consum abundent de alimente vegetale, cum ar fi frunze verzi, fructe si legume proaspete, cereale, fasole, nuci si legume. De asemenea, dieta are la baza cantitati mici de produse lactate si foloseste uleiul de masline.

Este important sa se recunoasca si sa se tina cont de aceste noi beneficii ale dietei mediteraneene, intrucat aceasta incetineste procesul de imbatranire si mentine sanatatea creierului.

Hardman sustine ca nu consuma carne rosie de niciun fel si nici carne de pui. In schimb, mananca peste de doua sau trei ori pe saptamana si adera la un stil de viata mediteranean.

Daca ti-a placut articolul despre noi beneficii ale dietei mediteraneene, iata si un articol despre dieta cu 1.000 de calorii pe zi care te scapa de kilogramele in plus!

Foto: Guliver