Alimente pe care le eviti, desi nu te ingrasa.

Vrei sa slabesti si ti-ai facut o lista cu alimente controversate, pe care sa le eviti. Ai grija insa, daca tii cont de o conditie, poti manca aproape orice! Cheia este moderatia!

Totul trebuie facut cu moderatie. Asta nu trebuie sa uiti niciodata! Daca mananci mult, si cele mai sanatoase alimente pot face sa nu mai incapi in jeansii tai skinny. Dar nu e bine nici sa ajungi la extrema cealalta si sa nu te atingi de unele alimente care iti plac. “Oamenii vor sa fie perfecti tot timpul. Dar nu este ceva ce poate fi realizat pe termen lung”, este de parere Abby Langer, dietetician din Toronto. E greu sa tii tot timpul ridicat nivelul restrictiilor, mai spune ea. “Poti manca orice vrei, dar nu tot timpul”, mai spune Abby, citata de Womenshealthmag.com.

Lista neagra nu e corecta mereu: alimente controversate

Fii sincera, asa e ca ai trecut pe lista neagra unele mancaruri care iti plac, dar despre care crezi ca sunt bombe calorice? Aceste alimente pe care le eviti acum cu disperare nu sunt atat de rele. Le poti manca, cu o conditie: moderatia.

Iata cateva dintre aceste alimente:

1. Nuci, alune, seminte

“Nucile au grasimi sanatoase, proprietati antiinflamatorii si pot reduce riscul de boli de inima”, spune Lauren Harris-Pincus, nutritionist din New York. Totusi, uneori le treci in categoria “alimente pe care le eviti”. De ce? Pentru ca stii si tu ca au multe calorii. In loc sa nu le mananci deloc si sa te privezi de beneficiile pe care le au, consuma cate putin. Fi atenta la asta: daca mananci fistic, pe care trebuie sa il scoti din coaja inainte de a-l baga in gura, sau nuci intregi, pe care trebuie sa le spargi si sa le cureti inainte de a le manca, o sa ai senzatia ca ai mancat mai mult decat daca cumperi alune, nuci si seminte gata decojite. Acest truc te poate ajuta sa mananci mai putin.

2. Paste si paine

Nu trebuie sa ignori pofta de carbohidrati pentru ca nu e nimic rau cu aceste alimente pe care le eviti in acest moment. Problema cu pastele si painea este ca, de obicei, mananci prea multe pentru ca… Ei bine, pentru ca pastele, painea si fursecurile sunt atat de gustoase!

Nu te teme sa mananci paste! O portie mica este cat se poate de sanatoasa si nici nu ingrasa daca nu pui sosuri dintre cele mai grase. Daca alegi variantele din faina integrala vei fi satula mult timp dupa ce ai mancat, pentru ca fibrele si proteinele din cereale se digera mai greu.

3. Avocado

O multime de studii au demonstrat ca acest aliment plin de grasimi monosaturate e atat de satios incat, daca il consumi, n-o sa-ti mai trebuiasca altceva de mancare ore intregi. Dar daca vrei sa slabesti s-ar putea sa il treci pe lista acelor alimente pe care le eviti, pentru ca acest fruct are, intr-adevar, multe calorii. O portie normala, care nu iti va pune probleme, este de o cincime dintr-un avocado potrivit ca dimensiune. Poti sa il ungi pe o felie de paine integrala prajita, sa il pui in blender intr-un smoothie sau deasupra unei supe. O portie are cam 125 de calorii, dar, cum grasimile sanatoase din avocado te tin satula mult timp, numarul de calorii zilnice va fi sub control.

Acum ca stii care sunt unele dintre alimentele pe care nu ar trebui sa le eviti complet, ci sa le mananci cu moderatie, afla si care sunt cele 10 alimente sanatoase care te fac sa mananci mai mult.

FOTO: istockphoto.com